پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
شهریاری نماینده

در حوزه اقتصادی باید به کارهای پژوهشی بپردازیم. ما دائم می گوییم اقتصاد اسلامی، اما در قبال آن باید جدی تر عمل نماییم و حوزه می تواند یک الگوی عملی با قابلیت اجرایی بیرون آورده و به دولت و مجلس ارائه نماید.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، دکتر حسین علی شهریاری در حاشیه بازدید از نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها، با حضور در غرفه خبرگزاری حوزه، گفت: حوزه مرکز تربیت و پرورش علما و بزرگان دینی است و از خبرگزاری ای که منتسب به حوزه و مسئولیت آن با بزرگان دینی است انتظار می رود آزادی بیان مبتنی بر چارچوب های دینی را ترویج دهد.

وی با تاکید بر این که ما آزادی غربی را قبول نداریم، ادامه داد: انقلاب ما یک انقلاب ایدئولوژیک دینی است. اگر بیش از 98 درصد مردم به نظام جمهوری اسلامی آری گفتند، بدان معنی نیست که عملکرد مسئولین کاملا خوب است، چون ما هنوز با آن دولت اسلامی که مد نظری حضرت امام و مقام معظم رهبری است، فاصله داریم، ولی قدم های خوبی برداشته شده است.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اضافه کرد: امیدواریم با ارشادات مراجع عظام تقلید و علمای دینی به سمتی برویم در جایگاه نام ام القری جهان اسلام باشیم.

شهریاری یادآور شد: متاسفانه برخی از مسئولین در رابطه با نصایح بزرگان دین و حوزه مثلا راجع به جریمه دیرکرد بانکی که تقریبا اکثر مراجع اخذ آن را حرام می دانند، بی توجه یا کم توجه هستند و این مسئله در شان نظام اسلامی نیست.

وی خاطرنشان ساخت: هم مجلس و هم دولتمردان باید جدی تر و با دقت بیشتری به این مسائل ورود کنند و نظرات حوزه های علمیه و بزرگان آن را در امور لحاظ نمایند.

نماینده مردم زاهدان در مجلس تأکید کرد: نباید طوری رفتار کنیم که مردم احساس کنند آنچه مجلس و دولت ابلاغ و  اجرا می کند با احکام دینی متفاوت است.

شهریاری در پایان تصریح کرد: در حوزه اقتصادی باید به کارهای پژوهشی بپردازیم. ما دائم می گوییم اقتصاد اسلامی، اما در قبال آن باید جدی تر عمل نماییم و حوزه می تواند یک الگوی عملی با قابلیت اجرایی بیرون آورده و به دولت و مجلس ارائه نماید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha