چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
وزیر دادگستری

حوزه/ وزیر دادگستری گفت: خبرگزاری حوزه با کمک اصحاب قلم و فرهیختگان حوزوی باید مرزها و حدود آزادی را از منظر دین تبیین کنند و این همان رسالت حوزه‌‌ها است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی در بازید از غرفه خبرگزاری حوزه در نمایشگاه مطبوعات به شعار امسال نمایشگاه اشاره کرد و بیان داشت: شعار «رسانه، آزادی مسئولانه»عنوان غنی و برجسته‌ای است و پیام‌های خوبی دارد. باید به بحث آزادی به عنوان موضوع محوری پرداخت.

وی افزود: خداوند انسان را آزاد و مختار آفریده و اگر انسان می‌تواند خلیفة الله باشد و به اوج برسد به واسطه نعمت آزادی است. چون از متن رفتار آزادانه و اختیار و انتخاب باید حرکت کنیم.

وزیر دادگستری بیان داشت: اساساً انسان با اختیار و انتخابش انسان می‌شود، پس آزادی یک اصل غیرقبل تسامح و هضم است، مثل اینکه فضای نفس را از انسان بگیریم، یعنی آزادی را از او گرفته‌ایم چون هویت انسان با آزادی تعریف شده است.

حجت الاسلام والمسلمین پور محمدی تصریح کرد: یک طرف دیگر آزادی، لجام گسیختگی، هرج و مرج و اختلال در امور و بی‌نظمی است دنیای تکوین دنیای نظم  و حساب و کتاب بوده و بر اساس نظم طراحی شده است.

وی بیان داشت: خداوند قدرت انتخاب را به انسان داده، ولی از طرفی هم از آنها خواسته اگر می‌خواهید به تعالی برسید باید بر طبق نظم و قواعد حرکت کنید، پس در این شعار آزادی مسئولانه، آزادی زمانی تحقق می‌یابد و مسئولانه می‌تواند حرکت کند که با شرایط انطباق داشته باشد که از فریب‌ها و انحرافات و پرتگاه‌ها نجات یابد و نجات از این ها همراه با علم و آگاهی است؛ یعنی مسئولیت‌شناسی و حرکت سالم و درست بدون علم و آگاهی اتفاق نمی‌افتد.

وزیر دادگستری گفت: وظیفه رسانه حوزوی و خبرگزاری حوزه تبیین شعار علم و آگاهی است این کار  به تبیین فلسفی و دینی با ادبیات فاخر به روز و قابل فهم نیاز دارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد:  خبرگزاری حوزه با کمک اصحاب قلم و فرهیختگان حوزوی باید مرزها و حدود آزادی را از منظر دین تبیین کنند و این همان رسالت حوزه‌‌ها است.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha