چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
واعظی

حوزه/ دکترواعظی ازعزم جدی دولت تدبیر و امید برای پاک نمودن و تطهیرفضای مجازی خبرداد.

وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات با حضور در غرفه خبرگزاری «حوزه» درنمایشگاه مطبوعات درگفت و گو با خبرنگار این خبرگزاری  بابیان این مطلب گفت: باتوجه به تاکیدات مقام معظم رهبری، دولت یازدهم و وزارت ارتباطات مصمم است فضای مجازی را از آلودگی ها و تهاجمات فرهنگی و اخلاقی پاک گرداند.

وی ادامه داد: به دنبال این هستیم که این ابزار درخدمت تبلیغ اسلام و مبانی دینی باشد، این فضا درکشورما باید برای ارتقای فرهنگ اسلامی ایرانی، توسعه اقتصادی اجتماعی و ارتقای علم ما بوده و جلوی کارهای منفی گرفته شود.

وزیر ارتباطات با اشاره به دغدغه مراجع عظام تقلید و بزرگان حوزه درخصوص تبعات افزایش پهنای باند وبحث ارتباط تصویری اپراتور رایتل اظهار داشت: دغدغه مراجع بزرگوار و مدرسین و بزرگان حوزه های علمیه که برای ارشاد و هدایت آحاد جامعه فعالیت و زحمت می کشند، دقیقا دغدغه ما هم هست و درصدد هستیم همه این موارد را به نحو احسن پیگیری و اجرا نماییم.

دکترواعظی تصریح کرد: تلاش می کنیم ابزار اینترنت و شبکه های اجتماعی دراختیارمردم برای استفاده صحیح قرارگیرد وآن تعداد محدود و معدودی که ازاین شبکه استفاده مجرمانه کرده و یا محتوای مجرمانه دارند هم از طریق فیلترینگ هوشمند آنها را مسدود می کنیم واین امر هم وظیفه ملی و هم وظیفه شرعی ماست.

وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات درپایان با اشاره به تلاش دولت یازدهم و مجموعه وزارتخانه متبوعش برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان گفت: دردنیای امروز جنگ نرم یک موضوع جدی است و همان گونه که ما تلاش داریم علیه هجمه دشمن مقابله کنیم، همان گونه هم آنها تلاش دارند با بهره گیری از تکنولوژی مطالب مفسده انگیز خود را ترویج دهند. 34/313

 

 

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha