پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حاج دلیگانی

یکی از نمایندگان مجلس با تاکید بر قانونمند شدن رابطه حوزه و آموزش و پرورش گفت: حضور طلاب در مدارس بسیار موفقیت آمیز و این مهم باید براساس رابطه قانونی باشد.

حسین علی حاج دلیگانی، در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری حوزه، با تاکید بر اینکه رابطه همکاری بین آموزش و پرورش و حوزه علمیه باید  نظام مند باشد گفت: یکی از ضروریات امروز جامعه رابطه قانونی و هدف دار بین این نهاد است.

وی افزود: از آنجایی که در واقع مایه های فکری و بنیادی و از طرفی اعتقادی انسانها در همان دوران و مقطع ابتدایی بسته می شود، لذا این مقطع باید به شدت مورد توجه قرار گیرد.

نماینده شاهین شهردر مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه تجارب بسیار خوبی در این رابطه داریم گفت: حضور روحانیت در مقاطع تحصیلی و شناسایی نیازهای آنان می‌تواند بسیار موثر باشد.

وی با اعلام اینکه حضور روحانیون در مدارس جواب داده گفت: به طور مثال موسسه ریحانة النبی قم را داریم که در مورد حجاب برتر کار می کند و از طلابی در این موسسه استفاده می شود که توجیه به مسائل روانشناسی و روانشناختی و مسائل تربیتی علمی این تیپ از قشر جامعه یعنی سنین مقطع ابتدایی هستند. چندین سال است که روحانیون همزمان با سال تحصیلی و در کنار دروس دیگر دانش اموزان، یک طرحی را به عنوان آموزش حجاب برتر بحث می کنند که بسیار موفق عمل کردند.

وی افزود: این طلاب بدون اینکه مستقیما به موضوع حجاب بپردازند، به صورت غیر مستقیم برای بچه ها برنامه های آموزشی همراه با ارتباط رو در رو دارند و چون در کنار دروس آنها انجام شده، بسیار موثر بوده است.

حاجی دلیگانی، گفت: در موسسه ریحانه النبی که این طرح اجرا شده و در آن حالت 30 درصد بچه ها حجاب برتر داشتند، وقتی این آموزش را دیدند حجاب به 80 تا 90 درصد افزایش پیدا کرده است.

وی گفت:یا طرح دیگری به نام  «مدرسه امین» است که مربوط به حضور طلاب در مدارس می شود و آن هم موفق بوده است.

نماینده شاهین شهر با تاکید بر اینکه حضور روحانیون در آموزش و پرورش انجام شده و موفقیت هایی را هم داشته است گفت: بنابراین اگر واقعا ارتباط معاونت پرورشی با حوزه علمیه نزدیک تر بشود بسیار ایده آل تر خواهد شد.

حاجی دلیگانی افزود: چون متولی مسایل اعتقادی جامعه در تخصص روحانیت است، بهتر جواب می دهد،  مخصوصا طلابی که  در زمینه  مسائل نوجوانان و خردسالان هم کار کرده و تجربه  دارند طبیعتا می تواند بسیار موثر باشند لذا ما به این مهم توجه داشته و با امضای آن نامه خواستیم که بر همین امر تاکید کنیم.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha