چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
حجت‌الاسلام وحید احمدی نماینده

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر ورود کارشناسانه و متعهدانه فرهنگ دوستان برای مقابله با افسارگسیختگی فرهنگی در کشور خواستار تولید پادزهر اسلامی برای بی‌اثرکردن زهر فرهنگ غرب شد.

حجت الاسلام وحید احمدی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری حوزه، با اشاره به اینکه مباحث فرهنگی صرفا با ایجاد محدودیت ها سامان نمی‌یابد گفت: کار فرهنگی تخصص و شیوه خاص خود را می خواهد، زمان و نحوه ورود در مسائل را می طلبد که فرد یا افراد به چه شکلی وارد این عرصه شوند.

وی با اعلام اینکه، اساسا مسائل فرهنگی نیازمند شناخت چند عنصر است گفت: عنصر دقت و طرح موضوعات به شکل صحیح و فنی، گام اول ورود به مباحث فرهنگی است، دوم مخاطب شناسی است. سوم توجه به نقاط آسیب پذیر در رابطه با مسائل فرهنگی و چهارم آگاهی دادن و هشدار دادن نسبت به مضراتی است که برخی از اقدامات غیر فرهنگی در قالب های زیبا جامعه و خانواده را به چالش می‌کشد.

نماینده کنگاور با اعلام اینکه در بحث حجاب به دو مقوله باید توجه کنیم گفت: اولا رعایت حجاب از احکام صریح است. حجاب یک موضوع عقیده ای و نص صریح آیه قرآن است. البته امکان دارد، تعدادی باشند تمایلی به اجرای این دستور الهی نداشته باشند که این افراد، باید بدانند خلاف رای خداوند رفتار می کنند.

وی با اعلام اینکه، الان دشمن از دریچه بدحجابی وارد می‌شود گفت: شاهد این هستیم دشمن عرصه‌‌هایی را در قالب فیس بوک یا سایر امکاناتی که الان وجود دارد، فعال کرده تا قبح بدحجابی شکسته شود و به صورت چراغ خاموش آنرا تبدیل به یک نافرمانی مدنی در مقابل مقررات و قوانین الهی و اسلامی کند.

حجت‌الاسلام احمدی با تاکید بر اینکه، بی حرمتی به حجاب، توطئه ای است که غرب می خواهد به جوامع اسلامی تزریق کند گفت: همین جوامع غربی، مگر اجازه می دهند یک خانم با حجاب در دانشگاه های خارجی حضور پیدا کند؟

وی گفت: برنامه‌ریزان و سیاست‌گذاران فرهنگی باید اذهان مردم را متوجه کنند، چگونه آنها در قالب مقررات خودشان، هر چیزی را می خواهند، به مردم تزریق و تحمیل می‌کنند، اما مردم ما بنا بر نص آیه قرآن و بر اساس معتقداتی که دارند، نمی توانند حجاب یا هر حکم دینی را رعایت کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی افزود: برای مقابله با بدحجابی، باید چند کار در کنار هم انجام شود. ابتدا شناخت زهر فرهنگی غرب و کار فرهنگی و تدابیر لازم برای تولید پادزهر با مواد معارف غنی اسلام سپس تصویب و اجرای قوانینی که به اثرگذاری این پادزهر کمک می‌کند.

حجت‌الاسلام احمدی تاکید کرد: نباید اجازه دهیم، امر الهی حجاب نادیده گرفته شود و از آنجا که رعایت حجاب یک حکم الهی است و اکنون به صورت قانون در آمده، باید مفاد آن مورد توجه قرار گیرد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha