جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سید باقر حسینی نماینده

صلح، دوستی و اعتقاد به مذاکره و پیگیری امور از راه دیپلماسی در راس برنامه های هسته ای ایران بوده و در این زمینه هم ما عملا هم ثابت کردیم .

سید باقر حسینی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در تهران، با اشاره به  برگزاری مذاکرات هسته ای، دیدگاه رهبر انقلاب مبنی براینکه "ما به تیم مذاکره کننده اعتماد داریم و سربازان نظام هستند" اظهارداشت: در این مورد هیچ شکی نیست و ما کاملا به آن اعتقاد داریم، اما سرباز گاه ممکن است اشتباه کند که نیاز به یادآوری و کمک دارد که به نوعی متوجه باشد دشمن در کمین است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به تذکرات نمایندگان در این خصوص گفت:  بیش از 90 درصد نمایندگان صرفا با هدف حمایت و دغدغه هایی که داشتند، گاهی نظر دادند و اینطوری نبوده که نماینده ای خواهان این باشد که دولت در مذاکرات موفق نباشد، هر نماینده ایرانی که در مجلس شورای اسلامی است، می داند که نتیجه گرفتن مذاکرات یعنی نتیجه گرفتن مملکت و نظام و به همین دلیل اعتقادم این است که در بین نمایندگان ملت کسی نیست که دنبال این باشد که مذاکرات به شکست برسد.

وی افزود: اینکه برخی دوستان مشکل داشتند، ناشی از حرف و حدیث هایی بود که ضد و نقیض مطرح می شد، مطالبی که در روزنامه های غربی منتشر شده و اظهار نظرهایی که مقامات غربی داشتند، متناقض بود و با گفته های مسئولان ما و تیم مذاکره کننده ما همخوانی نداشت و اینها باعث می شود که بعضی از دوستان در ارتباط با حرف هایی که آنجا عنوان شد اظهار نظر بکنند ولی هدف این بود  که تیم مذاکره کننده دچار اشتباه نشود.

وی با تاکید بر اینکه تذکرات نمایندگان مجلس از سوی دلسوزی است، تصریح کرد: انسان همیشه در معرض اشتباه بوده و از طرفی هم دشمن در کمین است لذا باید هوشیار باشیم تا خطوط قرمز نظام رعایت گردد.

حسینی گفت: از ابتدای این توافق تقریبا بیشترین عقب نشینی از ما بود و عملا از سوی طرف مقابل هیچ کاری که بخواهد چشم گیر و مفید باشد، ندیدیم. یعنی در توافق اولیه که انجام شد، جمهوری اسلامی تقریبا همه خواسته هایی که آنها مطرح کردند، البته با لحاظ منافع ملی، پذیرفت و به آنها عمل کرد و الان ما خیلی از کارها را عملا انجام دادیم. اما طرف مقابل هیچ اقدامی که در پاسخ به این حسن نیت ما و این همراهی ما باشد انجام نداد و ما مشاهده نکردیم.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی،  صلح و دوستی و اعتقاد به مذاکره و پیگیری امور از راه دیپلماسی را کاملا در راس برنامه هایش قرار داده و عملا هم ثابت کردیم و طرف مقابل هم می داند و دنیا هم به این نتیجه رسیده که جمهوری اسلامی برای اینکه به این نتیجه برسد و ثابت کند، به تعهداتش عمل کرده است، اذعان داشت: حقیقت این است که می خواهیم ثابت کنیم ادعای آمریکا مبنی بر ساخت سلاح هسته ای بی اساس است و ما هیچ وقت بدنبال سلاح اتمی نبودیم و نیستیم و نخواهیم بود.

به گفته این نماینده مجلس، فتوای مقام معظم رهبری مبنی بر حرام بودن استفاده از سلاح هسته ای، بالا ترین سند و مدرک ایران بوده و ما هیچ وقت نمی توانیم از لحاظ اعتقادی وارد این بحث بشویم.

وی در ادامه با اشاره به مباحثی که در کمیسون امنیت ملی مطرح شده بیان داشت: از نظر کمیسیون ادامه مذاکرات معنا ندارد، ما آنچه را که لازم بوده انجام دادیم و بیشتر از این هم نمی توانیم انجام بدهیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی، گفت: بیشتر از این یعنی تمام دست آوردهایی که داشتیم و در این راه شهید دادیم، کنار بگذاریم که امکان ندارد. این را نه ملت و نه رهبری نمی خواهد و نه به صلاح است.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha