دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
آیت‌الله حائری شیرازی

آمریکا مانند سنگی در دست رژیم صهیونیستی است و این رژیم می‌خواست آن را به سمت ایران پرت کند و در این مسیر تنها منتظر اجماع جهانی بود. اما مذاکرات هسته ای، آنان را خلع سلاح کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت‌الله حائری شیرازی، امروز در مراسم گرامیداشت سالروز شهادت استاد مطهری و هفته معلم، در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت معصومه(س)، گفت: وجود مبارک امام زمان(عج)، منشاء خیرات زیادی است و با ظهورش جهان را نورافشان می‌کند.

وی با بیان این که میان امام معصوم(ع) و فقیهان تفاوت است، ‌ادامه داد: علاوه بر عصمت ائمه اطهار علیهم‌السلام، علم امامان، علم الهی و آشنا به حقایق است، در حالی که فقها با عرف جامعه خود حرکت می‌کنند و در حد آگاهی مردم زمان خود هستند.

آیت‌الله حائری شیرازی با اشاره به این که بعد از دهه فجر انقلاب اسلامی به انتظار طلوع خورشیدیم، ابراز داشت: امروز ما در بین‌الطلوعین هستیم؛ شرایطی که نور هست، ولی امام معصوم(ع) ظاهر نشده‌اند.

عضو خبرگان رهبری با بیان این که همان طور که در بین الطلوعین،‌ خورشید وجود ندارد، ولی زمین از نور خورشید استفاده می‌کند، گفت:‌ نور امام زمان(عج) ابتدا عالم را فرا می گیرد و پس از آن ظهور می فرمایند.

استاد اخلاق حوزه افزود: کسی که می‌خواهد یار امام زمان(عج) باشد، نباید از قدرت، برای خود و اطرافیانش استفاده کند. سیره امام علی علیه‌السلام الگویی برای ماست که در عین قدرت، کمترین سود را برای خود قرار دهد.

آیت‌الله حائری شیرازی درباره نقش امامت در جامعه، گفت: ما باید امامت را در زندگی فردی خود جاری کنیم. امامت مانند آهن رباست و امت مانند براده‌های آهن؛ مسلما در نبود آهن ربا، ملت پراکنده است، ولی در عین آمدن آن، براده‌ها شکل می‌گیرند و طیفی تشکیل می‌دهند  و صفوفی به گرد مرکز تأثیرگذاری آهن ربا تشکیل می‌دهند.

وی با تأکید بر این که ما به طلوع خورشید نزدیک هستیم، ادامه داد: ما در اقتصاد به جایی می‌رسیم که پول ما وابسته به قدرت و دلار آمریکا نخواهد بود. این معنای طلوع فجر است؛ عصری که اسلام ظاهر می‌شود، ما به سمت حقیقی شدن اسلام در اقتصاد، سیاست می‌رویم.

آیت‌الله حائری شیرازی با تأکید بر این که نباید مسئولان را به دلیل ناآگاهی تخریب کنیم، تصریح کرد: باید بدانیم که در مسئله هسته‌ای از اصول خود عدول نکرده ایم؛ رهبر ما فردی انقلابی است و اهل سیاسی کاری نیست.

عضو خبرگان رهبری با بیان این که دنیای استکبار در موضع هسته ای ایران به دنبال اجماع جهانی بود، یادآور شد: آمریکا مانند سنگی در دست رژیم صهیونیستی است و این رژیم می‌خواست آن را به سمت ایران پرت کند و در این مسیر تنها منتظر اجماع جهانی بود. اما مذاکرات هسته ای آنان را خلع سلاح کرد؛ البته مذاکرات بدان معنی نیست که می‌توان با آنها به نتیجه رسید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، شهادت استاد مطهری را نتیجه تفکر افراطی و اشتباه دانسته و گفت:‌ شهید مطهری به دست کسی کشته شد که فکر می‌کرد، اگر او را بکشد، به بهشت می‌رود. چراکه تصور می‌کرد، مطهری ارتجاعی است.

وی با اشاره به روزی که مطهری به دانشگاه رفت و افرادی از درون حوزه گفتند که او از سر سفره امام زمان(عج) برخاست و سر سفره پسر پهلوی نشست؛ گفت: چرا باید انسان دهانش را باز کرده و هرچه می‌خواهد بگوید و علیه سرمایه‌های نظام حرف بزند؟

انتهای پیام// 15/ 313

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha