دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت‌الاسلام بیگی

20 فروردین بعنوان نگینی در تاریخ ایران اسلامی ماندگار و درخشنده خواهد ماند و ارج نهادن به این روز بزرگ نشانه حراست و صیانت مردم از دستاورد فناوری هسته ای و به بار نشستن خون شهدای این مرز و بوم است.

 حجت الاسلام روح الله بیگی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در ارومیه،با بیان اینکه انرژی هسته ای کلید تعیین کننده استقلال و عدم استقلال کشورها در دنیای آینده است، خاطرنشان ساخت: با توجه به محدودیت منابع خدادادی همچون سوخت های  فسیلی، فناوری اکتسابی در زمینه سوخت پاک و انرژی هسته ای، نقش مهم و برجسته ای در تعیین شاخص های اقتدار و استقلال کشورها را ایفا می کنند.

وی دستیابی به این دانش را موجب ارتقا عزت یک کشور عنوان کرد و افزود: امروزه در نظام جهانی دستیابی به چرخه سوخت هسته ای بر اقتدار سیاسی کشورها می افزاید و اورانیوم خود یک عامل تعیین کننده برای سیطره قدرت در جهان به شمار می رود.

نماینده مردم میاندوآب، تکاب و شاهین دژ با اشاره به مزایای بهره مندی از فناوری هسته ای اذعان داشت: دستیابی به فناوری غنی سازی اورانیوم و ایجاد نیروگاه های اتمی موجب خودکفایی در زمینه تولید سوخت هسته ای شده و از سویی دیگر زمینه فراهم آوردن انرژی مناسب و پاک می شود.

وی برخورداری از دانش هسته ای را نشانگر استقلال و توانمندی کشور ها دانست و افزود: چنین است که ایران اسلامی با خون بهای دانشمندان هسته ای و نخبه خود امروزه در معاملات جهانی به عنوان یک کشور تاثیرگذار مبدل شده است.

نایب رییس اقتصادی مجلس همچنین تصریح کرد: بهره مندی از فناوری هسته ای ضمن استقلال یک کشور بر قدرت سیاسی و تاثیرگذاری آن در تصمیم های مهم بین المللی می افزاید به گونه ای که اقتدار نظام جمهوری اسلامی و نقش آن در تحولات منطقه و قدرت چانه زنی سیاسی در پرتو داشتن فناوری هسته ای بیش از پیش تقویت شده است.

وی با اشاره به تاثیرگذاری این فناوری در زمینه تحولات اقتصادی افزود: تحول در عرصه های اقتصادی از جمله کاربردهای سازنده این دانش بوده که امروزه با توجه به کاربردهای فراوان این فناوری و تولید داخلی آن، از خروج ارز از کشور جلوگیری کند با توجه به اینکه قیمت بالای آن به لحاظ منحصر بودن این فناوری در دست چند کشور است.

حجت الاسلام بیگی در ادامه افزود: صنایع و بخشهای مختلف از واردات و ریسک های خرید رها می شود و در زمینه تولید برق، پزشکی و بهداشت، دامپزشکی و دامپروری،کشاورزی، شناسایی منایع آب، باستان شناسی وصنایع مختلف می تواند از انرژی هسته استفاده نمود و در این راستا کشور نیازمند داشتن فناوری هسته ای است.

وی تصریح کرد: حراست از گوهر گرانبهای فناوری هسته ای وظیفه همگان است، مسئولان و مردم همچون گذشته همگام و منسجم باید از دستاوردهای هسته ای حفاظت نموده همچنان که در مسیر رسیدن به دانش هسته ای زحمات و تلاش های زیادی صورت گرفته است و بایستی ضمن پاسداشت از خدمات شهدای هسته ای، در راستای بهره گیری مناسب از این فناوری و سایر فناوری های مورد نیاز کشور تلاش و دفاع نمود.

 این نماینده مجلس در بیان وظیفه مردم در قبال پاسداشت از فناوری هسته ای ابراز داشت: بی شک مردم چون گذشته در جهت تحقق اهداف نظام اسلامی و رشد و شکوفایی کشور همراه و همگام مسئولان خواهند بود و توطئه ها و نقشه های دشمنان را خنثی خواهند کرد.

  حجت الاسلام بیگی همچنین عنوان کرد: رسیدن به این مرحله از دانش روز با وجود محاصره شدید اقتصادی از سوی غرب نمایانگر اراده ملت همیشه سربلند ایران اسلامی برای فتح قله های علمی و رسیدن به استقلال بی قید و شرط است.

 وی افزود: واقعیت این است که کشورهای قدرتمند جهان هرگز سربلندی و استقلال ایران را خواهان نبوده اند، نگاهی اجمالی به تاریخ گذشته این کشور نشان می دهد هرگاه ملت ایران  درصددانجام دادن تحولی عظیم  بوده دشمنان با شدت در مقابل ایران صف کشیده اند.

حجت الاسلام بیگی اذعان داشت: با وجود این تلاش های نافرجام قدرتمندان جهان، ملت ایران همچون ملی شدن صنعت نفت، دوران مبارزه با استبداد ستم شاهی و هشت سال دفاع مقدس، بر سر خواسته های خود پافشاری خواهد کرد تا به آنچه حق مسلّم مردم و سرزمینش است دست یابد، همانا ملت همیشه در صحنه ایران، اثبات کرد که اراده راسخ ملی ایرانیان در زمینه علوم پیشرفته روز دنیا نیز به ثمر خواهد نشست و حیات توأم با عزت، نتیجه شیرین پافشاری بر خواسته های به حق ایرانیان است.

نایب رییس اقتصادی مجلس همچنین تعیین 20 فروردین را یادآور روز ملی فناوری هسته ای و اعلام بومی شدن دانش هسته ای در ایران اسلامی عنوان کرد و افزود: این روز باشکوه نشانگر مجهز شدن سرزمین ایران به انرژی هسته ای و در واقع روز بزرگ تحقق شعار «ما می توانیم» است و اکنون ایران اسلامی، به جمع اعضای کم شمار باشگاه کشورهای اتمی پیوسته و تاریخ برای همیشه این افتخار بزرگ را به همراه خواهد داشت.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha