جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حسینی باقر نماینده زابل

سید باقر حسینی بیان داشت: در طول سالهای گذشته توجه جدی به روستاها که مرکز تولید کشور به خصوص کشاورزی هستند نشده است ولی امروزه نقش اصلی را روستاهای کشور دارند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، نماینده زابل با پذیرفتن اینکه مشکل اصلی روستاها نبود حمایت‌های مالی است گفت: به تازگی در مجلس شورای اسلامی تصویب کرده ایم که منازل روستایی بتواند به عنوان وثیقه نزد بانکها پذیرفته شوند تا بتوان از آنها برای رونق کشاورزی استفاده شود.

وی با تاکید بر اینکه طرح "هادی" طرح خوبی است گفت: متاسفانه بودجه این طرح هم به اندازه کافی نیست و هنوز نتوانسته اند امکانات را به روستاها ببرند.

این نماینده مجلس در ارتباط با مشکلات روستاییان گفت: آنها از داشتن حداقلها محروم هستند و با مشکلاتی در آموزش و پرورش رو به رو هستند. اکنون بسیاری از روستاییان برای آموزش و تحصیل فرزندانشان از روستا به شهر کوچ می کنند. هم اکنون در روستاها برق داریم، اما بسیار از جاده ها حتی شن ریزی نشده و خاکی است.

حسینی از نبود جاذبه شهری در روستاها انتقاد کرد و گفت: به دلیل نبود جاذبه و امکانات، بسیاری از مردم به حاشیه شهرها کشیده شده اند که نتوانسته ایم این امر را ساماندهی کنیم. حاشیه شهر فقط نام شهر را دارد ولی مشکلات فراوانی دارد و در اکثر موارد تهدید جدی برای شهرها و کشور است.

نماینده مردم زابل در مجلس در پاسخ به علت عدم اجرای مصوبات قانونی مجلس در حمایت از روستاها گفت: دولت باید به اهمیت این مساله پی ببرد و بداند بسیاری از مشکلات کشور در اثر بی توجهی به روستاهاست.

وی افزود: چندی پیش وام مسکن 5 میلیون تومانی به روستاییان داده شد، اما به علت خشکسالی، مردم نتوانستند اقساط وامشان را پرداخت کنند و به دلیل فشار بانک، مردم خانه هایشان را رها کردند. و از این رو تسهیلاتی هم که داده شده به مشکل دیگری تبدیل شده است.

نماینده زابل با اشاره به اینکه صندوق بیمه کشاورزی، هنوز خسارت خشکسالی سالهای گذشته را به مردم پرداخت نکرده است گفت: کشاورزانی که از خشکسالی سال گذشته آسیب دیده اند حتی پول خرید بذر برای کشت سال جدید را ندارند.

سید باقر حسینی در پایان اظهار داشت: باید امکاناتی که حق مردم است برای روستاییان نیز مهیا کنیم، زیرا مردم روستایی خودشان هزینه های زندگی شان را تامین می کنند و فقط باید به آنها توجه کرد. اما اگر همین روند ادامه داشته باشد، روستاییان چاره ای جز مهاجرت ندارد و روند آن تندتر خواهد بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha