چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
محمد علی اسفنانی

باید بپذیریم که بروکراسی اداری برای مدیریت جهادی آسیب بسیار بزرگی است و در وهله اول باید رفع گردد.

محمد علی اسفنانی، عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس، در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری «حوزه»، با یادآوری اینکه بحث مدیریت جهادی یک ابتکار از سوی مقام معظم رهبری بود گفت: ایشان در زمانی، بحث مدیریت جهادی را مطرح کردند که کشور در شرایط تهدید قرار داشت و لازم بود به آن پرداخته شود.

وی با تاکید بر اینکه مدیریت جهادی زمانی معنا پیدا می کند که به شدت در جامعه نیاز به کار و خدمت باشد، گفت: اکنون که در معرض تحریم اقتصادی قرار گرفته ایم، نیاز به کار مضاعف و جهادی داریم.

نماینده مردم شهرستان‌های فریدن، فریدون‌شهر، چادگان ، بویین و میاندشت در دوره نهم مجلس شورای اسلامی، با اعلام اینکه در بحث نظامی در شرایطی هستیم که تهدید نظامی کاربردی ندارد گفت: اما در بحث اقتصادی شرایطی داریم که مقام معظم رهبری تاکید کردند باید در این زمینه  مدیریت جهادی باشد.

اسفنانی با تاکید بر اینکه با ابزار مدیریت جهادی می توانیم کارها را به نوعی پیش ببریم که در شرایط عادی امکان پذیر نیست گفت: مدیریت جهادی یک فراخوان همگانی است که مسئولان و عامه مردم باید به آن پاسخ مثبت بدهند.

وی افزود: وقتی رهبر نظام سال جاری را مدیریت جهادی نامگذاری کردند، مجریان موظف  شدند تمامی کارها را به صورت جهادی اجرا کنند.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس، بزرگترین مانع مدیریت جهادی را بروکراسی اداری دانست و گفت: موانع قانونی وجود دارد اما شاید بارزترین مانع قانونی، بروکراسی است که بر کشور ما حاکم است.

وی گفت: متاسفانه اگر یک مجموعه اقتصادی بخواهد یک کار اقتصادی در کشور ما انجام بدهد، میانگین مدت زمانی که برای دریافت مجوزهایش زمان می برد، بین 6 ماه تا یک سال است و اگر متقاضی خسته نشود و کار را ادامه داد، گاهی تا دوسال هم ادامه پیدا می کند و این روند به هیچ عنوان منطقی نیست. باید بپذیریم که بروکراسی اداری برای مدیریت جهادی آسیب بسیار بزرگی است و در وهله اول باید به این مهم توجه  و رفع گردد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha