جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
لاله افتخاری

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: الگویی که غرب برای جوامع اسلامی طراحی کرده، نمی تواند پاسخگوی نیاز های جامعه اسلامی باشد؛ جامعه اسلامی باید به دنبال الگوی فرهنگ ناب فاطمی (س) باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، خانم لاله افتخاری  امروز در گردهمایی دانش آموختگان جامعه الصطفی العالمیه ویژه طلاب  موسسه آموزشی بنت الهدی که در محل این موسسه در قم برگزارشد، به رسالت مبلغان دینی اشاره کرد وگفت: باید در عرصه تبلیغ طوری حرکت و برنامه ریزی کنیم تا بتوانیم اسلام را با همه زیبایی ها که دارد، به دنیا معرفی کنیم.

وی افزود: این رسالت سنگین بر عهده مبلغان دینی گذاشته شده و باید قدردان این نعمت الهی باشند که توانستند مشغول علوم حوزوی و معارف دینی شوند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در این شرایط حساس، مبلغان باید بدانند با چه افکاری در جامعه و دنیا مواجهه هستند و غرب به دنبال چه الگو هایی برای زن می باشد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: غرب می خواهد با افکاری مانند مساوی قرار دادن زن با مرد، یک سری حقوقی را به جامعه  اسلامی و دنیا تحمیل کند و قطعاً همه جوامع اسلامی می دانند الگویی که غرب برای آنها طراحی کرده، نمی تواند پاسخگوی نیاز های جامعه اسلامی باشد، زیرا نگاه اسلام به زن غیر از نگاه غرب است بر همین اساس جامعه اسلامی باید  به دنبال الگوی دیگری به نام الگوی فرهنگ ناب فاطمی(س) باشد.

خانم افتخاری خاطر نشان ساخت: فرهنگ ناب فاطمی(س) غنی ترین فرهنگ در دنیا است، لذا باید این فرهنگ را در جامعه ترویج دهیم.

وی اظهار داشت: الگوی سبک زندگی فاطمی(س) از مهمترین الگو ها است؛ باید این نوع الگوها به متن جامعه انتقال داده شود و دشمن نمی خواهد این الگو ها در جامعه ایجاد شود.

الگوی فاطمی(س) به زن هویت می دهد

خانم افتخاری گفت: سبک زندگی فاطمی(س) و اسلامی کاملاً متضاد با الگوی غرب است، این الگو، ارزشی، دینی و اسلامی است و به زن در جامعه هویت می دهد.

نماینده مجلس شورای اسلامی خاطر نشان ساخت: در فرهنگ فاطمی(س)، فرهنگ ایثار، شجاعت ، مقاومت و حجاب ، تقوا ، ایمان ، اطلاعت محض از خدا در اوج قرار دارد.

وی اظهار داشت: فرهنگ فاطمی(س) به زن شخصت، انسانیت و شأنیت می دهد و توجه خاصی به زمان دارد و می گوید عبادت، مجاهدت، بندگی و همه کارها باید در جای خود باشد.

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha