چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
محمد رجایی - مجلس - گناباد

حوزه / نماینده مردم گناباد در مجلس شورای اسلامی ، با تاکید بر اینکه می دانیم که اگر کشورهای غربی مشتاق مذاکرات نباشند، نیازمند مذاکرات هستند، گفت آنها نباید گمان کنند ما مشتاق مذاکره هستیم و بخواهند برای ما شرط و شروط بگذارند.

حجت الاسلام محمد رجایی، در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری «حوزه»، با تاکید بر اینکه اصل مذاکرات هسته ای امری نیست که کسی با آن مخالفت کند، اظهارداشت: مذاکره، سیاست نظام است و در راس همه، مقام معظم رهبری از مذاکرات و تیم مذاکره کننده حمایت می کنند، اما اینها دلیل نمی شود که کسی از سوی دلسوزی نکاتی را متذکر نشود.

وی با تاکید بر اینکه اگر انتقاد منصفانه و به دور از حب و بغض های سیاسی باشد و منافع ملی کشور را در نظر بگیرد می تواند مفید باشد گفت: افراد تذکر دهنده، تیم مذاکره کننده را به برخی نکاتی که توجه ندارند توجه می دهند، این  مذاکرات کار بزرگی است که یک کشور جهان سوم با ابرقدرتهای دنیا مذاکره می کند، بنا بر این نفس کار سنگین است و ممکن است مذاکره کنندگان برخی جوانب کار را نبینند.

نماینده مردم گناباد در مجلس شورای اسلامی افزود: اگر منتقدین دلسوزانه و به قصد اصلاح امور و  نه به قصد تسویه حسابهای سیاسی، انتقاد کنند خوب است زیرا برای دول غربی هم پیام دارد. اگر خارجی ها احساس کنند که همه تشنه و مشتاق شدید مذاکره هستند، باعث می شود تا از موضع بالا در مذاکرات حاضر شوند.

وی افزود: اگر در داخل کشورمان منتقدانی باشند، آنها احساس خواهند کرد که به این سادگی نمی توانند خواسته خودشان را در مذاکرت به دست بیاورند و نباید بلند پروازانه حرف بزنند. خارجی ها باید بدانند که اگر بلند پروازانه حرف بزنند امکان دارد مذاکرات به خطر بیفتد و این زنگ خطری برای آنها خواهد بود.

حجت الاسلام رجایی با تاکید بر اینکه می دانیم که اگر کشورهای خارجی مشتاق مذاکرات نباشند، نیازمند مذاکرات هستند گفت: بنا بر این نباید آنها گمان کنند ما مشتاق هستیم و بخواهند برای ما شرط و شروط بگذارند.

وی با تاکید بر اینکه مذاکرات هسته ای سیاست نظام است گفت: وقتی می گوییم سیاست نظام، منظور ما این است که مقام معظم رهبری، دولت، قوه قضائیه و مجلس شورای اسلامی پشتیبان این مذاکرات هستند بنا بر این گمان نشود که اگر کسی بخواهد از آن حمایت کند، متهم به سازش شده و از سوی دیگر کسی که منتقد این مذاکرات است، قصد تخریب مذاکرات یا نظام را دارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha