پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مفی کیائی نژاد

اگر هشدارهای فرهنگی رهبر معظم انقلاب در سال های گذشته را جدی می‌گرفتیم اکنون شاهد تهدید جدی رخنه فرهنگی نبودیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» نماینده ساوجبلاغ در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه با انتقاد از بی توجهی به بودجه های فرهنگی کشور گفت: با کمال تاسف در قضیه بودجه به مسایل فرهنگی توجهی بسیار کمی شده است.

وی با تاکید بر دغدغه مقام معظم رهبری نسبت به مسایل فرهنگی گفت: با توجه به اینکه دشمن از جنگ سخت نتیجه نگرفته و بر روی مسائل فرهنگی برنامه ریزی کرده و به جنگ نرم روی آورده است، باید حساسیت بیشتری در این زمینه داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین مفید کیایی نژاد با اشاره به هشدار شانزده سال پیش رهبری در ارتباط با تهاجم فرهنگی، گفت: اینک که جلوتر آمده ایم، ایشان شبیخون فرهنگی را مطرح کردند و پس از آن ناتو فرهنگی را مطرح کردند  و اکنون از رخنه فرهنگی نگران هستند. و این یعنی در اثر بی توجهی ما، دشمن به اندازه کافی نفوذ کرده است.

وی اظهار داشت: مقام معظم رهبری در سخنرانی نوروزی خود در مشهد مقدس ابتدا از اقتصاد سخن گفتند و پس از آن بیان داشتند که مسایل فرهنگی از اقتصاد مهمتر است. حال با این همه، سوال ما این است که در این چند ماه گذشته مجلس و دولت برای تحقق بیانات ایشان چه کار کرده اند؟

کیایی نژاد از بی توجهی به بیانات رهبر انقلاب اظهار نگرانی کرد و گفت: با نگاهی به بودجه سال جاری می بینید که به برخی از دستگاهها بودجه هایی داده اند که واقعا نیاز نبوده و به برخی از دستگاههای فرهنگی که نیازمند بودجه بوده اند، متاسفانه بودجه ای اختصاص داده نشده است.

نماینده ساوجبلاغ در مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه قولهایی داده شده که هنوز عملیاتی نشده است گفت: البته امیدواریم که نتیجه خوبی از تصویب بودجه عاید فرهنگ گردد.

وی همچنین در مورد بودجه مساجد و حوزه های علمیه بیان داشت: در مورد بودجه های حوزه های علمیه پیشنهادهای خوبی مطرح شده که امیدوار هستیم آنها را بپذیرند. و به طور کل بودجه فرهنگی خوبی تصویب شده ولی باید در کمیسیون تلفیق بررسی شود و تعداد قابل توجهی از پیشنهادها تصویب گردد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به اینکه از 350پیشنهاد فرهنگی در قالب بودجه تصویب شده بود، تنها 5 پیشنهاد رای آورده است گفت: امسال نیز تعداد قابل توجهی پیشنهاد داریم که امیدواریم رای بیاورند و یکی از جدی ترین پیشنهادهای ما در زمینه بودجه حوزه است که بر تصویب آنها تاکید داریم.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha