پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
علمای بلاد مذاکره

حوزه/چند تن از علمای بلاد با تاکید بر حمایت همه جانبه احزاب، گروه ها و مردم از تیم مذاکره کننده هسته ای ایران، ادامه مسیر پیشرفت کشور را در گرو همدلی و اتحاد دانستند.

آیت الله شاهچراغی، نماینده ولی فقیه در سمنان، در گفتگو با خبرنگار گروه استان ها خبرگزاری «حوزه» با اشاره به توافقات هسته ای ایران با گروه 1+5 ابرازداشت: دشمنان ما بارها خواستند با ترفندهای مختلف جلوی پیشرفت کشور را در زمینه های مختلف به خصوص هسته ای بگیرند و در این خصوص از هرگونه توطئه‌ای چون ترور دانشمندان هسته ای، تهدید و تحریم دریغ نکردند.

امام جمعه سمنان ادامه داد: وقتی دشمنان متوجه شدند از راه نظامی و تحریم نمی توانند ملت سرافراز ایران را تحت فشار قرار دهند، به مذاکره تن دادند، البته آنها با توجه به ذات پلید خود همواره کوشیدند تا مسیر مذاکره را با حیله و نیرنگ به نفع خود تغییر دهند، اما هوشیاری مقام معظم رهبری و پیروی تیم مذاکره کننده هسته ای از منویات معظم له باعث شد دشمن تاکنون نتواند در این زمینه موفق گردد.

*تاکید بیانیه لوزان بر ایران هسته‌ای

به گفته وی، بیانیه‌ای که در لوزان صورت گرفت و مسئولان ایرانی هم به بندهای آن اشاره کردند، برای کشور افتخار بزرگی بوده و ایران امروز به عنوان کشوری هسته ای شناخته می شود.

این استاد حوزه، تصریح کرد: هرچند تا امروز تیم هسته ایران توانسته به خوبی فعالیت های خود را انجام دهد، اما باید همواره هوشیار باشند تا اسیر دسیسه های شیطان بزرگ نشوند، مخصوصاً در ماه های آینده که مقرر شده توافق نامه اصلی به نگارش درآید.

وی اذعان داشت: تیم هسته ای کشور باید هوشیار باشد تا این شرط مقام معظم رهبری که تاکید کردند" همه تحریم ها یکجا برداشته شود"، محقق گردد.

امام جمعه سمنان، خطاب به گروه و احزاب مختلف کشور  گفت: تا به امروز برای این مذاکرات زحمات بسیاری کشیده شده و همه باید قدردان این زحمت‌ها باشیم و از هرگونه شکاف و نقد غیرمنصفانه بپرهیزیم ، نظر همه باید نظر رهبر انقلاب باشد، ایشان اگر تایید کردند، همه تایید نمایند و اگر اشکالی هم گرفتند، آن وقت ما هم قطعا اشکال خواهیم گرفت.

*همدلی در مسئله هسته ای؛ مصداق بارز شعار سال

آیت الله عباسعلی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان هم با تایید تیم مذاکرات هسته ای و اقدامات آنها، اظهارداشت: اگر ما به این باور رسیده ایم که تیم هسته ای مورد تایید رهبری بوده و تحت نظر ایشان در مذاکرات حضور داشته و اقداماتی را انجام داده اند، پس نباید زیاد نگران باشیم، بلکه باید دید ما مثبت باشد.

وی افزود: در این مذاکرات توفیق‌های بسیاری برای ایران رقم خورد؛ در شرایطی که در فضای جهانی هیچ گونه عقلانیتی از سوی کشورها حاکم نیست، شناختن ایران به عنوان کشوری هسته ای، اتفاقی بسیار مبارک است که همه باید به این موضوع توجه داشته باشیم و این مهم ثمره خون شهیدان و به خصوص شهیدان هسته ای است و باید  آن را گرامی بداریم.

امام جمعه زاهدان،با تاکید براینکه این اتفاقات و دستآوردها تاکنون در سایه همدلی و مقاومت رخ داده، بیان داشت: کلام مقام معظم رهبری برای ما حجت شرعی است، ایشان وقتی در ابتدای سال با نامگذاری سال جاری بر همدلی و همزبانی تاکید می کنند، مصداق بارز فرمان پذیری در همین مسائل هسته ای است که همه باید با اتحاد و همدلی از تیم مذاکره کننده حمایت کنند .

به گفته وی،آنچه مهم تر از دستآوردهای هسته ای است، وفاق ملی و اتحاد می‌باشد که به عنوان سرمایه کشور بود، و باید به هر قیمتی پاسداری گردد، چرا که پیشرفت های بعدی کشور وابسته به این همدلی ها است.

*منویات رهبری در مذاکرات به کرسی نشست

حجت الاسلام و المسلمین حسینی شاهرودی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان نیز با اشاره به توافق هسته ای ایران با گروه 1+5 اظهارداشت: مذاکرات و توافقی که انجام شد، افتخاری برای ایران در عرصه بین الملل بود، چرا که ابرقدرت های جهان را پای میز مذاکره کشاند و اقتدار و حقانیت ایران را به همه دنیا اثبات کرد.

*آمریکا به ناتوانی در برابر ایران اذعان کرد

وی با بیان اینکه رئیس جمهور آمریکا در سخنانی به عجز و ناتوانی کشور خود در مواجه با ایران اقرار کرده، افزود: باراک اوباما در سخنانی تصریح کرده با ایران نمی توان با گزینه های نظامی و تحریم سخن گفت، بلکه باید تنها با مذاکره به نتیجه رسید، هم چنین اوباما به فتوای مقام معظم رهبری بر حرام بودن سلاح هسته ای بارها اشاره کرده و این مسائل نشان می دهد که خود آمریکا به مذاکرات نیازمند بوده و ایران نیازی به مذاکره نداشته است.

نماینده ولی فقیه در کردستان با بیان اینکه تیم هسته ای موردتایید مقام معظم رهبری است و تمام موفقیت های ما مدیون هدایت ها و منویات ایشان می باشد، ابرازداشت: با بررسی مذاکرات می بینیم که فرمایشات رهبری به کرسی نشست.

وی  با بیان اینکه آمریکا در این مذاکرات در پی این بود که علاوه بر انرژی هسته ای ، در زمینه موشکی، به رسمیت شناختن اسرائیل و حقوق بشر با ایران به تفاهم برسد، تصریح کرد: در روند این ماجراها ، مقام معظم رهبری با درایت و هوشیاری تمام ،  مذاکره را تنها بر محور انرژی هسته ای هدایت کرده و از رسیدن آمریکا بر اهداف خود مانع شده و همین امر پیروزی بزرگی برای ملت ایران بود و عظمت و قدرت ایران را به رخ جهانیان کشید.

*آمریکا نیازمند توافق بود

حجت الاسلام و المسلمین حسینی شاهرودی، با بیان اینکه آمریکا در این مذاکرات نیازمند توافق بود،گفت: اگر در داخل آمریکا هم بین دو حزب بزرگ سیاسی آنها درگیری و اختلاف بر سر مسایل هسته ای ایران وجود دارد، به خاطر این است که اوباما سعی می کند این توافق در دولت او باشد و حزب جمهوری خواه هم می خواهداین مهم توسط حزب آنها صورت گیرد.

وی ادامه داد: دستآوردهای این توافق و به رسمیت شناختن ایران به عنوان کشور هسته ای در شرایطی که ایران حتی حق صحبت در مورد مسایل هسته ای نداشت ، پیروزی بزرگی است که ایران توانست حقانیت خود را به اثبات رسانده و سخنش را به کرسی بنشاند.

رئیس مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور، تاکید کرد: ما باید از این مهم احساس پیروزی داشته باشیم و مسایل مثبت ماجرا برجسته کنیم چرا که ایران با قدرت در مذاکرات ظاهر شد و توانست یک تنه در مقابل 6 ابر قدرت جهان ایستادگی نماید.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی شاهرودی با بیان اینکه اگر امروز در مذاکرات هسته ای به نتیجه ای رسیده ایم به خاطر همدلی همه مردم و مسئولان کشور است، ابراز داشت: امروز هم ما برای ادامه این مسیر نیازمند این همدلی هستیم و نباید شکافی در کشور ایجادشود ، این مسئله  حزبی و یا گروهی نیست بلکه مسئله ملی است و باید همه از آن حمایت نماییم .

*شناخت ایران به عنوان هسته ای ، دستاوردی بزرگ

حجت الاسلام و المسلمین سید علی اصغر حسینی، امام جمعه یاسوج هم با اشاره به اینکه ایران بر اساس آموزه های دینی خود هرگز در مقابل ظالمان سر خم نمی کند، اظهارداشت: نمونه های بارزی از این ادعا را می توان در طول حیات و عمر انقلاب اسلامی از جمله دفاع مقدس و دیگر صحنه ها مشاهده کرد.

وی با تبریک پیروزی هسته ای ایران، افزود: همه ما باید بدانیم که آمریکا اگر می‌توانست قطعاً به ایران حمله می کرد، ولی نتوانست و مجبور به مذاکره شد ؛ لذا این پیروزی هسته ای، نتیجه استقامت های مردم است.

وی یادآور شد: اینکه آمریکا ایران هسته ای را به رسمیت شناخت، پیروزی بسیار بزرگی است، ما هنوز فراموش نکرده ایم که اوباما می گفت، اگر بتوانم خودم تمام پیچ و مهره های هسته ای ایران را می‌بندم ولی دیدیم که نتوانست و ناچاراً مجبور به مذاکره با ایران شد.

*همه از تیم هسته‌ای حمایت کنند

این استاد حوزه، با تاکید بر همدلی و همزبانی همگان در حمایت از تیم هسته ای و اقدامات آنها بیان داشت: وقتی  مقام معظم رهبری تیم هسته ای را تایید کردند، باید همه ما هم از این تیم دفاع نماییم .

به گفته وی همه باید قدردان زحمات تیم هسته ای بوده و با حمایت های خود، موجب دلگرمی آنها در ادامه مسیر مذاکره باشیم.

*گزینه‌‌های روی میز کارساز نبود

حجت الاسلام و المسلمین نکونام، نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری نیز با اشاره به توافق هسته ای ایران با گروه 1+5 اظهارداشت: در جریان این این مذاکرات مشخص شد که قدرت در دستان ایران بوده و به این مهم حتی مسئولان آمریکایی هم اذعان کردند، به طوری که اوباما در سخنان خود بارها تاکید کرد که آمریکا چاره ای جز مذاکره با ایران نداشت .

وی ادامه داد: به اذعان مسئولان آمریکایی گزینه نظامی و تحریم بر ملت ایران کار ساز نبوده و نهایتاً آنها مجبور به قبول مذاکره بودند .

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه مقام معظم رهبری با افق دید بلند خود همواره مسیر کشور را در عرصه های مختلف رهنمون ساخته اند، افزود: امروز تیم مذاکره هسته ای باید در مدت باقی مانده تا نگارش توافق نامه اصلی هوشیار باشند تا خدای ناکرده از دشمن حیله نخوردند، چراکه  دشمنان همواره ثابت کرده اند که قابل اطمینان نیستند .

این استاد حوزه تصریح کرد: باید در ادامه مسیری که داریم به اقتصاد مقاومتی که مقام معظم رهبری بر آن تاکید دارند ، اهتمام داشته  و بر مواضع خود ایستادگی کنیم تا در نهایت به پیروزی نهایی دست یابیم.

*حقانیت ایران به گوش جهانیان رسید

حجت الاسلام و المسلمین حسن بیات، مدیرحوزه علمیه استان زنجان هم با بیان اینکه مذاکرات هسته ای ایران با کشورهای غربی، شان ایران را بالا برده و جایگاه بین المللی ما را ارتقاء داد ، اظهارداشت: ملت ایران در این مذاکرات به دنیا اثبات کرد که همچنان بر سر آرمان های خود ایستاده و از حقوق مسلم خود کوتاه نمی آیند.

وی با بیان اینکه شناخت ایران به عنوان کشور هسته ای از دستآوردهای خوب این مذاکرات بوده است، افزود: ایران با پافشاری بر مواضع خود در مقابل مستکبرین جهان ایستاد و به همه اثبات کرد که هرگز در مقابل ظالمان سر خم نخواهدکرد.

این استاد حوزه، ادامه داد: ایران با کشاندن قدرت های برتر به پای میز به همه اثبات کرد که  تحریم ها و فشارها بی اثر بوده و دیگر نمی توان حقوق مسلم این کشور را نادیده گرفت.

وی تصریح کرد: از طرفی مردم دنیا در طول جریان این مذاکرات به ذات پلید استکبار جهانی و به خصوص آمریکا پی برده و متوجه شدند که آمریکا در صدد است با قلدری بر دنیا حکومت کندو در این زمینه حقوق همه را پایمال می کند.

مدیر حوزه علمیه استان زنجان، خاطرنشان ساخت: البته تیم مذاکره کننده هم باید هوشیار باشند، چرا که دشمن همواره دشمن است و کار خود را انجام می دهد، لذا باید آگاه بوده و فریب دسیسه های آنان را نخورند.

*دنیا به درایت رهبری و دولت پی برد

حجت الاسلام و المسلمین انتظاری ، مدیر حوزه علمیه استان آذربایجان شرقی نیز با اشاره به مذاکرات ایران با 1+5، اظهارداشت: آنچه در این مذاکرات بسیار روشن است، پیشبرد منویات رهبری بوده و ما باید به خاطر وجود چنین نعمتی خدا را شاکر باشیم.

وی ادامه داد: امروز دیگر تمام رهبران و سیاست مداران دنیا به هوشیاری و درایت مقام معظم رهبری و هوشیاری دولت پی برده و از طرفی هم می دانند که تمام مردم ایران پیرو رهبری هستند، لذا کشورهای غربی باید فهیم شده و با ایران تعامل نمایند ، همان طور که دیدیم در مذاکرات هم آنها با تمام قدرت خود به پای میز مذاکره با کشور ما نشستند.

مدیر حوزه علمیه آذربایجان شرقی با بیان این مطلب که امروز ایران به دنیا اثبات نموده که در مقابل تمام تهدیدها مقاومت کرده و تسلیم نمی شود، ادامه داد: اقرار مسئولان کشور آمریکا برای تعامل و مذاکره با ایران از دیگر نشانه پیروزی ملت ایران می باشد، ولیکن ما باید همواره هوشیار باشیم چرا که دشمنان ما هم چنان دشمن بوده و در صدد توطئه هستند.

این استاد حوزه، با تاکید مجدد بر این که توافق هسته ای موجب اقتدار ایران در منطقه و از طرفی به رسمیت شناختن ایران در این زمینه در جهان شد، گفت: مذاکرات و توافق انجام شده نتیجه  مطلوبی برای ایران داشته و همه ما باید از تیم مذاکره کننده و اقدام های آنها حمایت نماییم تا آنها با قوت به کار خود ادامه داده و بتوانند پیشرفت های خوبی را برای کشور رقم بزنند.

حجت الاسلام والمسلمین انتظاری خاطرنشان ساخت: البته مسئولان غربی صحبت های خود را با تناقض بیان می کنند، ولی ما  به سخن تیم هسته ای خود اعتماد داشته و به سخنان مقامات غربی بی اعتمادیم.

*پیشرفت مذاکرات نهایی در گرو همدلی است

حجت الاسلام و المسلمین پوراکبر، مدیر حوزه علمیه بابل، هم اظهارداشت: در این مذاکره‌ها ایران توانست به تنهایی در یک طرف میز ، شش ابرقدرت جهان را به مذاکره کشانده و قدرت خود را به رخ جهانیان بکشاند.

وی ادامه داد: علاوه بر دستآورهای بین المللی هسته ای برای ایران، همین که در میان مستکبران جهان و به خصوص ایادی کفر آمریکا در مورد اختلاف افتاد، پیروزی بزرگی برای ایران رقم خورد و رابطه آمریکا با ارباب خود رژیم صهیونیستی هم تیره شد .

این استاد حوزه، ادامه داد: از سویی دیگر بالاترین مقام عالی آمریکا با اذعان به شکست خود در مقابل ایران ، علاوه بر ارتقاء جایگاه بین المللی ایران ، باعث رسوایی کشور خود در جامعه جهانی شد و  به همه دنیا حقانیت ایران اثبات شد.

وی یادآورشد: البته همه دنیا می دانند که امروز سیاست خارجی و به خصوص مسائل هسته ای ایران مستقیماً تحت تظر مقام معظم رهبری است این پیروزی بار دیگر باعث اثبات ذکاوت، هوشیاری و درایت ایشان به جهانیان شد.

حجت الاسلام و المسلمین پور اکبر، با بیان اینکه در مسایل ملی همه احزاب و گروه ها باید همدل باشند، خاطرنشان ساخت: همه باید در این موضوع با هم همدل باشیم و ار بروز اختلاف که خواسته دشمن است، بپرهیزیم.

وی تصریح کرد: اگر قرار است تحلیلی در مورد این مذاکرات انجام شود، باید منصفانه باشد و این طور نباشد که تنها تخریب کنیم، بلکه باید ابتدا همه نقاط مثبت و دستآوردها را اشاره و سپس در فضای همدلی و دلسوزی به بیان نقدها بپردازیم و خدای نکرده طوری نشود که نقدها موجب اختلاف افکنی شده و بهانه ای برای دشمنان گردد.

انتهای پیام 18/ 313

گفت‌‌‌وگو: علی سعادت

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • بن امروز IR ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
    0 0
    چه جوری دوستان از دستاورد بزرگ و به ثمر نشستن خون شهدای هسته ای سخن می گویند؟؟ نمیدانم والله!!!
  • حسین علوی منش IR ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
    0 0
    آقا با این همه ننگی که در این قرار داد ببار‌آورند‏، قراردادی که حتی وزارت خارجه خاضر نیست که آن را رسما در سایتش بزند پخش این دیدگاههای جاهلانه بعنوان دیدگاه علمای بلاد چیزی جز ضربه به حیثیت حوزه نیست