جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
اعرافی

حوزه/ امام جمعه موقت قم با اشاره به اینکه بیانیه سیاسی لوزان را نمی توان به طور نهایی مثبت یا منفی ارزیابی کرد، گفت: در صورتی که گفته های مسئولان در توافق نامه نهایی تثبیت شود، می توان آن را گامی به جلو دانست.

حجت الاسلام والمسلمین  علیرضا اعرافی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به ارزیابی خود از بیانیه سیاسی لوزان، اظهار داشت: این متن صرفا بیانیه است و قطعا تمام آنچه که مطلوب است در یک گفتگوی این چنینی بدست نمی آید.

وی تصریح کرد: این بیانیه را نمی توان به طور نهایی مثبت یا منفی دانست؛ چرا که شکل متوسطی دارد و در عین حالی که گامی رو به جلو محسوب می شود، نگرانی هایی نیز در آن وجود دارد و به همین دلیل باید منتظر تدوین توافق نامه نهایی در تیرماه باشیم.

امام جمعه موقت قم افزود: فکر می کنم، همان اندازه از گفتگویی که مسئولان ما آن را ابزار می کنند، اگر بتوانند در مرحله اصلی تثبیت کنند گامی به جلو محسوب می شود، چرا که استعداد و پذیرش جایگاه ایران مورد توجه قرار گرفته است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به خطوط قرمز و نگرانی های سیاسی از بیانیه لوزان، اظهار داشت: آنچه که مهم است و در آن نگران جدی وجود دارد این است که طرف مقابل در حدود خطوط قرمز اصلی ما، به تعهدات خود پایبند نباشد.

وی بر ضرورت لغو همه تحریم ها به شکل یک باره و فوری پس از آغاز تعهدات طرفین تاکید کرد و گفت: مسیر تحقیق و پیشرفت علمی ایران در زمینه هسته ای نیز نباید متوقف شود.

رئیس جامعة المصطفی افزود: اگر تیم مذاکره کننده بتوانند این سه نکته را در توافق نهایی تثبیت کنند، آن وقت نمی شود توافق نامه نهایی را منفی دانست.

حجت الاسلام والمسلمین اعرافی با بیان اینکه مشکل مهم این است که چقدر می توان به طرف غربی آمریکایی اعتماد کرد، اظهار داشت: ما امیدواریم تیم مذاکره کننده بتواند با مقاومت و تدبیر کامل، خطوط قرمز را رعایت کند و طرف مقابل نیز به آنچه متعهد می شود، عمل کند.

این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه با اشاره به اینکه گفتمان داخل کشور نباید گفتمانی باشد که آینده و پیشرفت ما را به طور کامل به مذاکرات گره بزند، تصریح کرد: پایه های اقتصاد کشور را باید به گونه ای بنیان نهاد که تابع سیاست های بیرونی نباشد و رفت وآمدها به آن ضربه نزند.

امام جمعه موقت قم تاکید کرد: دنیا باید بداند اگر جمهوری اسلامی روزی بخواهد مورد ظلم و ستم قرار گیرد با نهایت شجاعت و رشادت در مقابل هر زیاده خواهی خواهد ایستاد.

حجت الاسلام والمسلمین  اعرافی افزود: این گفتمان را در کشور باید تقویت کرد چرا که طبعا بازدارنده است.

این عضو جامعه مدرسین در پایان با بیان اینکه بدون تردید عقب نشینی غربی‌‌ها به دلیل رشادت و مقاومت ملت ما می باشد، خاطرنشان کرد: مذاکره ای که مبتنی بر مقاومت و متکی بر شجاعت و رشادت باشد می تواند به نتیجه برسد و این گفتمان در بین ملت و مسئولان باید مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/313/33

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha