پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
14

حوزه/ اوباما که روزی خودش آرزو می کرد بتواند پیچ و مهره های تأسیسات هسته ای ما را باز کند، امروز مجبور است توافق نامه ای را امضا کند که تنها در سایت فردو که با اهداف تحقیقاتی ادامه فعالیت دارد، هزار سانتریفیوژ وجود داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، امروز در دیدار اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان، گفت: سال ۱۳۹۴ با نام حضرت زهرا (س) آغاز و با نام آن حضرت خاتمه می یابد، لذا این امر را به فال نیک گرفته و امیدواریم سالی سرشار از عنایات حضرت زهرا (س) داشته باشیم.

وی در ادامه اعلام بیانیه مشترک ایران با گروه ۵+۱ را اقدامی ارزشمند برشمرد و افزود: ما به توانمندی های ملت ایران اعتماد و اعتقاد داریم و این موضوع که کشور ایران بیش از یک سال است که همه دنیا را به پای میز مذاکره کشانده و قدرتمند در مذاکرات شرکت می کند، بسیار اهمیت دارد.

*آمریکا چاره ای جز مذاکره با ایران نداشت

نماینده ولی فقیه در اصفهان تصریح کرد: به گفته اوباما، آمریکا در مواجهه با ایران سه راه داشت که ادامه تحریم ها، بمباران تأسیسات هسته ای و ادامه مذاکرات را شامل می شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: دشمنان می دانند در این سال ها که سنگین ترین تحریم ها را بر ایران تحمیل کردند، نه تنها عقب نشینی نکردیم، بلکه با قدرت بیشتری برای برداشتن مشکلات از سر راه تلاش کردیم.

وی خاطر نشان کرد: بمباران تأسیسات هسته ای نیز آن ها را به اهداف خود نزدیک نمی کرد، چرا که این دانش بومی است و دانشمندان ما دوباره به فعالیت های خود ادامه می دادند و از طرفی تجاوز به ایران بمباران رژیم صهیونیستی را به دنبال داشت و این موضوع بسیار آن ها را نگران می کرد.

*خرید اورانیوم ۲۰درصد برای ما به صرفه تر است

آیت الله طباطبایی نژاد خاطر نشان کرد: مسأله دیگری که غرب اصرار به تعطیلی آن داشت، آب سنگین اراک بود که با کمی تغییرات در روند فعالیت ها، این مرکز نیز پا برجاست.

امام جمعه اصفهان تصریح کرد: تنها موردی که در آن ایران عقب نشینی کرد، تولید اورانیوم ۲۰ درصد بود که تولید کردن آن برای ما مقرون به صرفه نبود و صرفا چون در تحریم، کشوری این محصول را به ما نمی فروخت، مجبور به تولید آن بودیم .

وی افزود: نیروگاه بوشهر برای تولید برق به اورانیوم ۳ درصد نیاز دارد که در بیانیه به ایران اجازه غنی سازی تا ۳٫۷ درصد داده شده است و نیاز ما برطرف خواهد شد.

*اوباما مغلوب ایران شد

آیت الله طباطبایی نژاد یادآور شد: اوباما که روزی خودش آرزو می کرد بتواند پیچ و مهره های تأسیسات هسته ای ما را باز کند، امروز مجبور است توافق نامه ای را امضا کند که تنها در سایت فردو که با اهداف تحقیقاتی ادامه فعالیت دارد، هزار سانتریفیوژ وجود داشته باشد.

وی تأکید کرد: تصور این که به این بیانیه ها و توافقات، دشمنی آن ها با ما پایان می پذیرد، ساده لوحی است، چرا که قرآن کریم تأکید می کند که یهود و نصاری از شما راضی نمی شوند، مگر اینکه از آن ها تبعیت کنید و همواره با شما دشمنی می کنند تا وقتی که شما دست از دینتان بردارید.

*ضرورت نهادینه شدن اقتصاد مقاومتی

امام جمعه اصفهان در ادامه، اقتصاد مقاومتی را منحصر به زمان تحریم ندانست و گفت: اگر اقتصاد مقاومتی در جامعه نهادینه شود نه تنها در امور مختلف از جمله اقتصادی پیشرفت های چشمگیری خواهیم داشت، بلکه بهانه های دشمن برای تهدید ایران را کم خواهیم کرد.

آیت الله طباطبایی نژاد، همدلی و همزبانی ملت و دولت را عامل پیشرفت کشور دانست و اظهار داشت: نباید نامگذاری های صورت گرفته در سال های مختلف در حد حرف و شعار باقی بماند و باید از این فرصت برای پیشرفت هر چه بیشتر کشور تلاش کرد.

*رشد و توسعه منوط به همدلی و هم زبانی است

وی بر رسیدگی به رودخانه زاینده رود تأکید کرد و گفت: باید بودجه قابل توجهی برای ساماندهی بستر رودخانه پیش بینی شود و به گونه ای برنامه ریزی شود که حتی با نبود آب نیز چهره زاینده رود شاداب و زنده باشد.

در ابتدای این دیدار، رضا امینی، رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با ارائه گزارشی، گفت: بودجه نرم افزاری فرهنگی شهر اصفهان در سال ۹۴، دو برابر شده است .

وی، محله محوری و محرومیت زدایی از محلات با محوریت مساجد را از رویکرد های بودجه سال ۹۴ برشمرد و افزود: استفاده از بخش خصوصی و ظرفیت مردم در محلات از جمله اهداف برنامه امسال است .

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha