پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام محمد تقی رهبر

امام جمعه موقت اصفهان گفت: بيانيه مشترك صادر شده در لوزان با همه نقدها، ضعف‌ ها و قوت هايش، اثبات كننده حرف منطقي، عقلاني و حقاني ايران در عرصه بين المللي بود كه 6 كشور ابرقدرت جهاني را مجبور به قبول آن كرد.

 حجت الاسلام والمسلمين محمد تقي رهبر در گفت و گو با خبرنگار «حوزه» در اصفهان در تحليل و ارزيابي بيانيه مشترك هسته اي لوزان  اظهار كرد: قطعاً هر توافق  و بيانيه مشترك در عرصه بين المللي نقاط ضعف و قوتي دارد كه بايد به خوبي مورد ارزیابي كارشناسان قرار گيرد.

وي بيان كرد:از منظر كارشناسان و متخصصين اين بيانيه حاوي نكات مثبت بي‌نظيري چون به رسمت شناختن حق غني سازي ايران براي نخستين بار و همچنين اعلام موافقت نمايندگان 5+1 براي لغو تمام قطعنامه‌هاي شوراي امنيت سازمان ملل عليه ايران است.

امام جمعه موقت اصفهان تصريح كرد: بدون شك تلاش هاي تيم مذاكره كننده ايراني در طول اين مدت قابل تقدیر است، چرا كه همت و جديت در رفتار و گفتار تيم مذاكره كننده ايراني مشهود بود.

وي افزود: بيانيه مشترك صادر شده در لوزان  با همه نقدها، ضعف‌ها و قوت هايش، اثبات كننده حرف منطقي، عقلاني و حقاني ايران در عرصه بين المللي بود كه 6 كشور ابرقدرت جهاني را مجبور به قبول  آن كرد.

عضو جامعه روحانيت مبارز ضمن تاكيد بر اينكه طرف‌هاي مذاكره كننده با ايران در بحث هسته‌اي و در رأس آنها آمريكا همواره دشمن ايران و اسلام هستند و خصومت هاي خود را عليه مسلمانان و انقلاب اسلامی ايران ادامه خواهند داد،‌گفت: مسئولان دستگاه ديپلماسي ايراني بايد  درادامه مسير مذاكرات خود با 5+1 به منظور تدوین و نوشتن توافق نهايي در سه ماه آينده، هوشياري و بصيرت خود را حفظ نمايند  و مغلوب فريب و حيله گري آنان نشوند.

وي با بيان اين كه ما به مردان ديپلمات و تيم مذاكره كننده خود اعتماد و اطميان داريم، ابراز كرد: اما توجه به فرمايشات رهبري مبني بر عدم قابليت اعتماد و مورد اطمينان بود آمريكا و حيله گري غربيان عليه ايران و انقلاب بارها به گواه تاريخ به اثبات رسيده و بايد آگاهانه در مقابل آنان حاضر شويم.

حجت الاسلام رهبر خاطرنشان كرد: سفارش اكيد ما به تيم مذاكره كننده این است كه همواره براساس عزت، حكمت و مصلحت نظام مقدس جمهوری اسلامی درعرصه بين المللي حاضر شوند و كوچك‌ترين گامي  از حقوق و منافع ملي ايران تحت هيچ شرايطي عقب نشيني نكنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha