دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
12

نماینده ولی فقیه در اصفهان، اقتصاد مقاومتی را عامل پیشرفت و سربلندی ایران اسلامی دانست و تاکید کرد: اقتصاد مقاومتی بهترین راه برون رفت از مشکلات اقتصادی و سیاسی است.

 به گزارش گروه استان ها خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، امروز در دیدار فرماندار، معاونین و اعضای هیأت اجرایی ستاد انتخابات شهرستان اصفهان بر لزوم توجه هر چه بیشتر به مقوله اقتصاد مقاومتی تأکید کرد و گفت: باید در همه زمینه ها از جمله محصولات دامی، زارعی و صنعتی تا حد ممکن به خودکفایی برسیم و زمینه دخالت بیگانگان در امور کشور را کم کنیم.

وی تصریح کرد: اگر دشمن بداند ما به چیزی احتیاج داریم و خودمان قدرت تولید آن را نداریم از همین نقطه، ما را تحت فشار قرار می دهد تا مقاصد شوم خود را دنبال کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطر نشان کرد: نباید کسی فکر کند با برداشتن تحریم ها مشکلات برطرف می شود، بلکه باید تلاش های ما افزایش یابد تا بتوانیم نیازهای خود را در داخل مرتفع کنیم.

نماینده ولی فقیه در اصفهان، اقتصاد مقاومتی را عامل پیشرفت و سربلندی ایران اسلامی دانست و افزود: توجه به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب (مدظله) راه پیشرفت های متعدد کشور را می گشاید و از آن جمله عملی کردن شعارهای سال است.

آیت الله طباطبایی نژاد خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب به خوبی فضای کشور در سال ۱۳۹۴ را پیش بینی کرده بود و بهترین تذکری که می شد بر آن تأکید کرد، ایجاد فضای همدلی و همزبانی در داخل کشور بود.

امام جمعه اصفهان در بخش دیگری از سخنان خود از بی توجهی مسؤولان به وضعیت زاینده رود گلایه کرد و گفت: حداقل کاری که در این مدت بی آبی زاینده می شد انجام داد، ساماندهی بستر رودخانه بود.

وی، مسطح کردن کف رودخانه را کاری مفید و کم هزینه دانست و افزود: با صاف کردن کف رودخانه می شد، میزان هدر رفت آب را کاهش داد.

نماینده ولی فقیه در استان با ابراز امیدواری از جاری بودن دائمی آب در رودخانه زاینده رود، گفت: عرض رودخانه در نقاط مختلف بسیار متفاوت است و می شود با کم کردن عرض رودخانه در برخی مناطق و ایجاد جاده ای برای تردد میراب در راستای استفاده بهینه از آب موجود قدم های مؤثری برداشت.

در ابتدای این دیدار فضل اله کفیل، فرماندار اصفهان به ارائه گزارشی از فعالیت های صورت گرفته پرداخت و گفت: از آبشار تا منطقه رودشت ۳ متر پرت داریم که باعث هدر رفت ۲۰ متر مکعب آب در هر ثانیه می شود.

وی افزود: با ۳۰ متر مکعب آب در ثانیه می توان ۳۲ هزار هکتار کشاورزی را آبیاری کرد، ولی متأسفانه ما در ثانیه ۲۰ متر مکعب آب را از دست می دهیم.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha