جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 347858
۲۶ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۶
حسینی هرند

حوزه/رعایت حجاب بیانگر رشد فکری، نگاه مترقی، بصیرت و روشنفکری است و رعایت نکردن آن از عوامل متلاشی شدن خانواده ها می باشد.

حجت الاسلام سید مهدی اصل حسینی، در گفت و گو با خبرنگار «حوزه» در اصفهان، با اشاره به حدود زن ومرد در قرآن کریم اظهار داشت: در قرآن و اسلام به مردان مومن سفارش شده که به زن نامحرم نگاه نکنند، چه بسا نگاه مرد تیری شیطان گونه است که به طرف زن شلیک می‌شود و زن را دچار گمراهی می ‌کند و از طرفی  به زن هم سفارش شده که حجاب خود را رعایت کند و بدن خود را در مقابل نامحرم بپوشاند که مرز بین محرم و نامحرم پوشاندن بدن است.

وی ادامه داد: اگر خداوند دستوری داده باید رعایت شود و نباید فرمان خدا زیر پا گذاشته شود ولی متأسفانه امروز در جامعه شاهد بد حجابی بانوان هستیم.

این استاد حوزه اصفهان، با بیان اینکه همه زنان جامعه توحیدی باید زندگی حضرت زهرا (س) را الگوی خود قرار دهند؛ خاطرنشان کرد: حضرت فاطمه (س) به عنوان کوثر قرآن، الگویی برای تمامی اقشار مختلف جامعه به خصوص زنان هستند.

وی تصریح کرد: ما باید از خیر کثیر داده شده خداوند به نحو عالی استفاده کنیم و ایشان را الگویی برای خود در تمام زمینه‌ها قرار دهیم.

امام جمعه هرند، با ابراز تاسف از اینکه برخی از بانوان حجاب و پوشش خود را رعایت نمی ‌کنند و با پوشش نامناسب در جامعه ظاهر می‌شوند، تاکید کرد: همه افراد باید در فریضه امر به معروف شرکت کنند و با تذکر لسانی افرادی که حرمت ارزش ها و هنجارهای اجتماعی را نگه نمی ‌دارند، از این کار باز دارند؛ زیرا معتقدیم تذکر لسانی تأثیر خودش را خواهد گذاشت.

حجت الاسلام اصل حسینی، با بیان اینکه حجاب، عفاف و همسر داری از آموزه های زندگی حضرت فاطمه زهرا (س) است؛ افزود: رعایت حجاب بیانگر رشد فکری، نگاه مترقی، بصیرت و روشنفکری است و رعایت نکردن حجاب و عفاف از عوامل متلاشی شدن خانواده ها می باشد.

امام جمعه هرند، در پایان سخنان خود با بیان اینکه این بانوی مکرم، الگوی زهد، تقوا، ادب، حجاب، عفاف، تربیت فرزند و همسرداری برای همه زنان مسلمان هستند؛ خاطرنشان کرد: توجه به سیره و روش زندگی حضرت فاطمه (س) می تواند باعث استحکام خانواده شود.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha