دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
15

حوزه/ نماینده ولی فقیه در اصفهان تصریح کرد: شوراهای اسلامی شهرها هم اعتبار قانونی دارند و هم اعتبار شرعی، لذا باید با قدرت و سرعت بیشتری تلاش کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، از اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، امروز در دیدار رئیس و اعضای شورای عالی استان ها، شورا ها را عقل منفصل شهر ها و به دنبال آن استان ها برشمرد و گفت: به فرموده حضرت علی (علیه السلام) با مشورت گرفتن، شعور دیگران را به استخدام خود می گیریم.

عضو مجلس خبرگان رهبری در بیان اهمیت مسأله مشورت و شوراها افزود: خداوند در قرآن کریم، پیامبر (صلی الله علیه و آله) را که عقل کل است به مشورت کردن در امور اجتماعی توصیه می کند که این امر نشان از اهمیت مشورت کردن در امور را دارد.

نماینده ولی فقیه در اصفهان تصریح کرد: شوراهای اسلامی شهرها هم اعتبار قانونی دارند و هم اعتبار شرعی، لذا باید با قدرت و سرعت بیشتری تلاش کنند.

وی، چگونگی مصرف بودجه را بسیار مهم تر از کسب درآمد خواند و گفت: اهمیت این موضوع تا حدی است که ۲ سؤال از ۴ سؤالی که پس از مرگ از انسان می شود در مورد چگونگی کسب در آمد و چگونگی هزینه درآمد است.

مدیر حوزه علمیه اصفهان تأکید کرد: شوراهای اسلامی باید به عنوان اتاق فکر شهرداری ها، بر نحوه تحصیل درآمد و هزینه در شهر ها نظارت داشته باشند و با درایت و برنامه ریزی بهترین روش ها را به شهرداری ها ارائه دهند.

وی، یکی از وظایف شورای استان ها را حل و فصل مشکلات به وجود آمده میان شوراهای اسلامی شهر ها و شهرداری ها دانست و گفت: این امر متأسفانه در استان اصفهان مغفول مانده، لذا شورای استان باید هر کجا که شورای شهر در حل مشکلات ناتوان ماند، ورود پیدا کند و با تدبیر موانع را از سر راه بردارند.

آیت الله طباطبایی نژاد افزود: علی رغم این که معتقدیم شورای اسلامی استان اصفهان از بسیاری از استان های دیگر بهتر و فعال تر است، ولی انتظارات ما از این شورا بیش تر است.

نماینده ولی فقیه در اصفهان در پایان، بر لزوم اطلاع رسانی فعالیت های صورت گرفته تأکید کرد و گفت: این حق مردم است که  بدانند خادمانشان در شوراهای اسلامی شهر چه فعالیت هایی داشته و چه مواردی را به نتیجه رسانده اند.

غلامرضا بصیری پور، رییس شورای عالی استان ها نیز در این دیدار به ارائه گزارشی از فعالیت های صورت گرفته پرداخت و گفت: ارتباط دو سویه میان شورای استان ها و مسؤولین استانی امری ضروری است.

وی افزود:  در همه استان ها بر استفاده از رهنمودها و پیشنهادات علما و بزرگان تأکید کرده ام و معتقدیم زمانی کارها به نتیجه خواهد رسید که مردم، اعضای شوراهای اسلامی و مسؤولان شهر و استان با یکدیگر همراه و همدل باشند.

انتهای پیام

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha