جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله طباطبایی نژاد

حوزه/ امام جمعه اصفهان گفت: هر چند بد عهدی و نفاق دشمنان بر ما ثابت شده است، اما در آیات قرآن نیز خداوند توصیه کرده که هر گاه آن ها کوتاه آمده و از غرورشان پایین آمدند، شما نیز کوتاه بیایید و بر خدا توکل کنید.

به گزارش خبرگزاري «حوزه» از اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، امروز در دیدار ائمه جمعه استان اصفهان، نامگذاری سال 1394 را بسیار مدبرانه دانست و گفت: شاید در ابتدای سال دلیل نامگذاری برای برخی مبهم بود، اما با مطرح شدن موضوع مذاکرات و نقطه نظراتی که به وجود آمد، دور اندیشی رهبر معظم انقلاب بر همگان روشن شد.

 وی به نقش وحدت آفرین ائمه جمعه اشاره کرد و گفت: انتقاد کردن منافاتی با همدلی ندارد، از این رو باید انتقادات منصفانه باشد و اگر کار خوبی هم انجام شد، تقدیر شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به مذاکرات هسته ای، افزود: هر چند بد عهدی و نفاق دشمنان بر ما ثابت شده، اما در آیات قرآن نیز خداوند توصیه کرده که هر گاه آن ها کوتاه آمده و از غرورشان پایین آمدند، شما نیز کوتاه بیایید و بر خدا توکل کنید.

امام جمعه اصفهان با بیان این مطلب که انرژی هسته ای حق ملت ماست، گفت: ما عضو NPT هستیم، از این رو باید همه اعضا برای داشتن انرژی صلح آمیز هسته ای ما کمک کنند.

 آیت الله طباطبایی نژاد خاطرنشان کرد: تا همین حد بیانیه نیز آن ها از مواضع خود بسیار عقب نشینی کردند، چرا که آن ها آرزو می کردند که همه پیچ و مهره های هسته ای ما را باز کنند.

 وی ادامه داد: ما به حرف آن ها گوش ندادیم و تعداد سانتریفیوژ خود را به 19 هزار افزایش دادیم و دشمنی که حرفی جز تعطیلی انرژی هسته ای ایران نداشت و به هیچ عنوان کوتاه نمی آمد، حاضر شد پای میز مذاکره بنشیند و الان در تأسیسات فردو که بر اساس این بیانیه کارکرد تحقیقاتی پیدا خواهد کرد، فقط هزار سانتریفیوژ خواهیم داشت.

نماینده ولی فقیه در استان  اصفهان با بیان این مطلب که مذاکرات ما به معنای عقب نشینی نیست، خاطرنشان کرد: اوباما صریحا اعتراف کرد که ما راهی جز مذاکره با ایران نداشتیم.

 وی در ادامه گفت: اوباما گفته بود، برای مقابله با ایران حمله به تأسیسات هسته ای و بیشتر کردن تحریم ها ما به نتیجه نمی رساند، از این رو مجبور شدند از مواضع خود کوتاه آمده و سر میز مذاکره بنشینند.

مدیر حوزه علمیه اصفهان، ترفندهای مقابله استکبار جهانی با ایران را مرور کرد و گفت: استکبار جهانی تاکنون دو جنگ نظامی و اقتصادی را با ایران دنبال کرده که در اولی بدون این که ذره ای از خاک کشور تصاحب شود، جنگ پایان یافت و اعلام بیانیه نیز نشان دهنده شکست آن ها در جنگ اقتصادی بود.

 وی به تفسیر بیانیه لوزان سوئیس پرداخت و خاطرنشان کرد: یکی از مسائلی که غرب اصرار به تعطیلی آن داشت، آب سنگین اراک بود که با کمی تغییرات در روند فعالیت ها، این مرکز نیز پا برجاست.

 امام جمعه اصفهان تصریح کرد: تنها موردی که در آن ایران عقب نشینی کرد، تولید اورانیوم 20 درصد بود که تولید کردن آن برای ما مقرون به صرفه نبود و صرفا چون در تحریم، کشوری این محصول را به ما نمی فروخت مجبور به تولید آن بودیم .

وی افزود: نیروگاه بوشهر برای تولید برق به اورانیوم 3 درصد نیاز دارد که در بیانیه به ایران اجازه غنی سازی تا 3٫7 درصد داده شده و نیاز ما برطرف خواهد شد.

 عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: هر چند تاکنون نیز در جنگ فرهنگی بیکار ننشسته بودند، اما امروز همه هم و غم آن ها تسلط بر ایران از راه شکست جنگ فرهنگی است.

 وی به نقش ائمه جمعه شهرستان ها در مقابله با جنگ نرم دشمن اشاره کرد و گفت: ائمه جمعه در شهرستان ها نقش محوری دارند از این رو باید با ایجاد همدلی و همزبانی میان مردم و مسؤولان نقشه دشمنان را خنثی و همه تلاش خود را برای حفظ جوانان معطوف کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha