جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
هاشم صفی الدین

حوزه/ امروز ملت های جهان و به ویژه ملت های جهان عرب و اسلام همه از سیاست صادقانه جمهوری اسلامی ایران آگاهند و اکنون به برکت ایران به همه ملت های جهان ثابت شده که می توانند آزاد و مستقل زندگی و پیشرفت کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سید هاشم صفی الدین، رییس شورای اجرایی حزب الله در مراسم یادبودی در بنت جبیل گفت: بنا بر نتایج اولیه و غیرنهایی مذاکرات هسته ای ایران، دستاورد بزرگ ایران در این مرحله به رسمیت شناختن بر حق بودن ایران است که از دستاوردهای هسته ای مهم تر است، زیرا مهم این است جهان بداند جمهوری اسلامی ایران الگوی راستین ایمان به خداوند عروجل است و از هیچ کسی جز خداوند متعال نمی ترسد. ملت های جهان بدانند می توانند همراه با استقلال و عزت و کرامت و بدون نیاز به غرب و بدون تکیه بر منظومه فاسد و منحرف اخلاقی و فکری و سیاسی غرب زندگی کنند.

الگوی ایران

سید صفی الدین تاکید کرد جمهوری اسلامی ایران پس از سال ها صبر و تحمل تحریم ها و فداکاری و ایستادگی باز هم به شرق و غرب کرنش نکرد و با وجود تمام فشارها هیچ گاه به زانو در نیامد و اکنون ایران مهم ترین کشور منطقه است، چون توانست در طول مذاکرات در برابر طاغوت آمریکا و کشورهای غربی بایستد و از تحریم ها سربلند بیرون بیاید و حق خود را بگیرد و علاوه بر آن به وظیفه خود در دفاع از مظلومان جهان عمل کند. ایران از فلسطین دفاع کرد و هرگز از آن دست برنداشت و همه می دانند اگر ایران حتی یک لحظه از مساله فلسطین چشم پوشی می کرد، غرب آماده بود همه چیز را تقدیم ایران کند. همچنین از مقاومت لبنان دست برنداشت و همچنان از ملت مخلص لبنان حمایت می کند. امروز ملت های جهان و به ویژه ملت های جهان عرب و اسلام همه از سیاست صادقانه جمهوری اسلامی ایران آگاهند و اکنون به برکت ایران به همه ملت های جهان ثابت شده که می توانند آزاد و مستقل زندگی کنند و پیشرفت نمایند.

الگوی عربستان

وی افزود: در مقابل شاهد این هستیم عربستان از روز نخست بر اساس ظلم و تجاوز تاسیس شده. آنها مردم را از سرزمین خود بیرون کردند و به زور بر این سرزمین مسلط شدند و با تکیه بر غرب، کشوری را تاسیس کردند که نام آن را سعودیه گذاشتند و در طول تاریخ خود همواره اهل ظلم و تجاوز و زورگویی بوده اند و جز تلاش برای تسلط کشورهای جهان عرب و اسلام و ترویج اندیشه افراطی و تکفیری ثمری برای منطقه نداشته و امروز داعش و القاعده ساخته دست عربستان هستند.

رییس شورای اجرایی حزب الله گفت: سعودی ها از نعمت های فراوان و ثروت های طبیعی موجود در این سرزمین و از جایگاه دین برای تسلط و فتنه افکنی در جهان اسلام و تجزیه جهان اسلام استفاده کردند و امروز شاهد خشم و غضب آنها از پیشرفت های ایران هستیم، چون ایران توانست با انقلاب خود در سی و شش سال پیش الگویی قدرتمند و موفق ارائه کند در حالی که الگوی 67 ساله عربستان، هیچ جایگاهی در ارزش های آزادی و استقلال ندارد، بلکه آنها خود را وقف دشمن و برنامه های او کرده اند و به همین سبب است این روزها به ملت فقیر و مستضعف یمن حمله ور شده اند و تکنولوژی آمریکایی خود را به رخ آنها می کشند و موشک های کینه خود را بر سر این ملت بی دفاع خالی می کنند. آیا این قهرمانی و شهامت عربی است؟ آنها به خوبی می دانند در صورت رویارویی با یمنی ها مردم یمن فقط در چند ساعت تعیین کننده سرنوشت جنگ خواهند بود و قهرمانی واقعی همین است.

عربستان، بازنده میدان

وی افزود: اکنون پس از ده روز از آغاز حملات موشکی عربستان به یمن روشن شده هدف نها آن گونه که ادعا می کنند برای نجات یمن نیست بلکه برای تخریب یمن و ارتش آن است و آنها در این راه از کشتن کودکان و زنان نیز ابایی ندارند اگر غیر از این بود، دیگر دلیلی برای استمرار این حملات وجود نداشت.

سید هاشم صفی الدین از عربستان خواست، به خوبی بیندیشد ادامه دادن به این اشتباه به سود او به سود هیچ کس در جهان عرب و اسلام نیست و موجب ارتکاب اشباهات بیشتر توسط عربستان می شود، چون آنها از همان روز اول به خوبی می دانند این اقدام آنها هیچ نتیجه ای را برای آنها در بر نخواهد داشت آنها شاهد این هستند هر روزی که حمله آنها به یمن طولانی تر شود، بر وحدت و ایستادگی مردم یمن در برابر عربستان افزوده خواهد شد. عربستان امروز بر سر دوراهی کشتار زنان و کودکان یمن و دشمنی و ستیزه جویی گیر کرده و در هر دو صورت زیان خواهد دید و سودی عاید او نخواهد شد.

عربستان با یمن است یا القاعده؟

وی افزود: اگر انسان عاقلی باشد که بتواند مصلحت عربستان و منطقه را تشخیص دهد، باید هرچه زودتر این جنگ را متوقف سازد، زیرا آنها به نتیجه ای که انتظارش را دارند نخواهند رسید. امروز از سویی مردم یمن و انصارالله با القاعده در حال جنگ هستند و از سوی دیگر عربستان موشک های خود را بر سر مردم یمن می ریزد و عربستان امروز باید مشخص کند آیا با القاعده است یا علیه آن؟ اگر عربستان دشمن القاعده است پس چرا بر سر قوی ترین دشمن القاعده موشک می ریزد؟

رییس شورای اجرایی حزب الله گفت: اقدامات عربستان اتفاقی نیست و بر اساس یک سیاست است، زیرا عین کارهای خود در عراق و سوریه را در یمن نیز تکرار می کند و این یک اشتباه بزرگ است و نشانه ای بر عقل ناقص و منطق عقیم آنها و سیاستی است که هیچ دستاوردی را برای آنها نخواهد داشت.

وی افزود: حملات هوایی و موشکی عربستان به مردم یمن نسخه ای پلید از تجاوزات و حملات اسراییل شکست خورده به لبنان و مقاومت است و همان گونه که اسراییلی ها در برابر لبنان و مقاومت و ملت لبنان شکست خوردند یمن و مردم یمن نیز به زودی این نسخه اسراییلی پلید را شکست خواهند داد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha