پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
جمشیدی

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه خواهران تصریح کرده است: امروزه به برکت تلاش‌ها و مجاهدت‌های علمی علمای محقق و اندیشمند حوزوی شاهد تموّج شکوهمندانة دریای بیکرانی از معارف دینی، پیش روی تشنگان حقیقت هستیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام و المسلمین محمودرضا جمشیدی با صدور پیامی  به مناسبت هفته پژوهش بیان داشت:  «پایه و ‌اساس حوزه‌های علمیه از دیرباز، بر استنباط، اجتهاد و فهم فقیهانه  دین ومعارف ناب الهی استوار بوده است. علمای سلف صالح همواره با احساس تعهد، مسئولیت و امانتداری بر آن بوده اند تا آموزه‌های وحیانی را که با تبیین و تفسیر اهل بیت علیهم السلام بالنده شده‌، مورد واکاوی قرار دهند و اسلام ناب را در حدّ توان، با درجه  خلوص بالا و به دور از پیرایه‌های جهل، بدفهمی، تحجر و برداشت‌های سلیقه ای از نسلی به نسل دیگر منتقل کنند.

وی افزود: چنین همتی نه فقط دین را از خطر مهجوریت رهایی می‌بخشد، بلکه به همه جهانیان اثبات می‌کند اسلام عزیز، بر همة تغییرات و تحولات جامعه بشری در هر عصر و نسل احاطه داشته برهمه آرای بشری برتری دارد؛ چرا که آن برهان پروردگار و نور تابناکی است که روشنگر راه و هدایتگر بشر است.

مدیر حوزه های علمیه خواهران  تصریح کرد: این چنین است که امروزه به برکت تلاش‌ها و مجاهدت‌های علمی علمای محقق و اندیشمند حوزوی شاهد تموّج شکوهمندانه دریای بیکرانی از معارف دینی، پیش روی تشنگان حقیقت هستیم.

وی اضافه کرد: حقا که راز ماندگاری و طراوت آموزه‌های دینی، تحقیقات دینی علمای اندیشمند و پژوهشگر حوزوی است که سبب گردیده دانش دینی توسعه یافته وگوهرهای بیشتر و بیشتری از دریای معارف صید شود. حتی مروّجان، مبلغان و معلمان معارف دینی هم از این چشمه‌سارها بهره‌مند و سیراب شده، توانسته‌اند احکام و معارف شریعت نبوی را برای طبقات و سطوح مختلف مردم تبیین و عرضه کنند. پس اگر چنین است باید همگان بر این عزم استوار باشیم که مهارت‌های پژوهشی و شیوه‌های تحقیقات دینی را به طلاب جوان، این میراث داران آیندة معرفت آموزی دینی بیاموزیم تا برای بردوش گرفتن مسئولیت و رسالت سترگ خود مهیا و مجهز باشند.

مدیر حوزه های علمیه خواهران خاطرنشان کرد:  از این رو معاونت‌ پژوهش مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران در راستای تحقق شعار راهبردی «هر طلبه، یک پژوهشگر» که از سال 1390 سرلوحة اقدامات اساسی و زیربنایی پژوهشی در حوزه‌های علمیه خواهران قرار داده و گام‌های اساسی «فرهنگ سازی پژوهشی» و «پژوهشگری نوین» را در سال‌های 91 و 92 برداشته، اکنون و در آستانة هفتة پژوهش سال 93، گام بلند دیگری از آن را با عنوان «مهارت ورزی پژوهشی» به عنوان شعار سال در نظر گرفته است. با این آرزو که با همت بلند همه همکاران گرامی پژوهشی در مدارس و مدیریت‌های ستادی و عزم و شوق و شور طلاب عزیز، مسیر تجهیز و آمادگی برای حضور در عرصة تکاپوی تحقیقاتی پیموده شود و جبهه تلاش و تکاپوی پژوهشی برای یک خیزش فراگیر در سال‌های آینده به سمت تولید علوم اسلامی و توسعه  تحقیقات دینی آماده گردد.

توفیق بی پایان همه جهادگران عرصه علمی و فرهنگی را در دفاع و گسترش اسلام ناب محمدی از درگاه قدس ربوبی مسئلت دارم.»

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha