یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
لاکانی

مدیر حوزه علمیه گیلان با اشاره به این که محدودیتی در پذیرش طلاب جدید نداریم، گفت: اگر متقاضی موفق شود فرایند جذب و پذیرش را با موفقیت بگذراند، برای تحصیل در حوزه استان پذیرش خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از گیلان، حجت الاسلام والمسلمین لاکانی با اشاره به آغاز پذیرش حوزه های علمیه، گفت: ثبت نام آزمون ورودی سال تحیلی 95-94 حوزه از  4  بهمن از طریق سایت معاونت آموزش حوزه های علمیه کشور به نشانی http://howzeh.org  آغاز و تا 15 فروردین 94 ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: آزمون ورودی 20 فروردین 94  برگزار خواهد شد و نتایج آن نیز یک ماه بعد، از طریق سایت معاونت آموزش حوزه های علمیه اعلام می گردد.

مدیر حوزه علمیه گیلان به فرایند جذب طلاب اشاره کرد و گفت: داوطلبان تحصیل در حوزه، پس از ثبت نام، در آزمون ورودی شرکت کرده و در صورت موفقیت، از آنان مصاحبه علمی و تحقیقات به عمل می آید و در صورت کسب امتیازات لازم، در یک دوره یک ماهه با عنوان "اختبار و تثبیت" شرکت می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین لاکانی اضافه کرد: این دوره ابعاد آموزشی و تهذیبی خوبی را برای داوطلبان به همراه دارد و در صورت قبولی در آزمون پایان دوره، به طور رسمی  برای تحصیل در حوزه پذیرفته خواهند شد.

مدیر حوزه علمیه گیلان با اشاره به این که در سال تحصیلی 95-94 هیچ محدودیتی در پذیرش طلاب جدید نخواهیم  داشت، ابراز داشت: اگر متقاضی موفق شود فرایند جذب و پذیرش را با موفقیت بگذراند، قطعا برای تحصیل در حوزه علمیه استان گیلان  پذیرش خواهد شد.

وی افزود: در سالهای گذشته حوزه علمیه استان گیلان از  حیث امکانات آموزشی و رفاهی در مضیقه بود، اما در حال حاضر با تاسیس مدرسه بزرگ امیرالمومنین علی (ع)توسط آیت الله قربانی و همچنین  راه اندازی مدرسه اهل البیت (ع) توسط آیت الله امینیان  در آستانه اشرفیه، حوزه استان به لحاظ کمی و کیفی به سطح مطلوبی رسیده  و طلابی که سال های قبل  برای ادامه تحصیل به استان های دیگر مراجعه می کردند، با مشاهده  این رشد، اشتیاق بیشتری برای فراگیری علوم حوزوی در مدارس استان پیدا کرده اند.

حجت الاسلام والمسلمین لاکانی تصریح کرد: حوزه علمیه استان گیلان  در چند سال اخیر از رشد بسیار خوبی در ابعاد مختلف آموزشی، تهذیبی و اخلاقی و حتی عمرانی و رفاهی برخوردار بوده است .

مدیر حوزه علمیه گیلان همچنین راه اندازی سطح چهار، امکان ارائه پایان نامه سطح چهار در داخل استان، برگزاری آزمون های شفاهی در تمام سطوح، برپایی کرسی های آزاد اندیشی و ... را از طرح های مفید حوزه های علمیه اعلام کرد و افزود:  در آینده ای نزدیک خبرهای خوبی از پیشرفت  سطح کیفی مدارس علمیه استان  خواهیم داشت.

وی در ادامه با اشاره به جایگاه پژوهش در حوزه، ابراز داشت: مراکز علمی دست نیاز به سمت حوز های علمیه دراز کرده و حوزه  باید با آموزش پژوهش محور پاسخگوی این نیاز باشد تا گام های موثری در اعتلای فرهنگ اسلامی برداشته شود .

مدیر حوزه علمیه گیلان یادآور شد: اولین قدم در مسیر پژوهش این است که طلاب با روش تحقیق  و تالیف کتاب آشنا شوند و سپس روحیه پژوهش محوری در آنان بیش از پیش تقویت گردد.

انتهای پیام

 

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha