جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت‌الله قربانی

آیت الله قربانی گفت: ماموریت حوزه جهانی شده است و برای آنجام آن باید ضمن تامین نیازهای تبلیغی داخل، معارف دینی را به دنیا برساند و با تربیت طلاب فاضل و زباندان، داشته‌های شیعه را به رخ جهان بکشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از گیلان، آیت الله زین العابدین قربانی نماینده ولی فقیه در استان گیلان، در آیین آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه استان گیلان در مدرسه علمیه امیرالمومنین(ع) رشت گفت: حوزه بعداز انقلاب از رشد خوبی برخوردار بوده و این توفیقات مرهون زحمات و رنج های علمای سلف است.

وی افزود:کسانی که توفیق حضور در حوزه علمیه را دارند باید بسیار بردانایی خود بیافزایند و اهل عمل به آموخته های خود باشند، زیرا یک عالم باید در کنار تحصیل معارف دینی، خود نیز به آن عمل کند.

امام جمعه رشت، مسئولیت روحانیت و طلاب در شرایط فعلی را سنگین دانست و خاطرنشان کرد: طلاب باید راه و روش پیامبر و ائمه هدی(ع) را در پیش گیرند، امروزه از حوزه انتظارات زیادی وجود دارد و روحانیون باید جوابگوی این انتظارات باشند.

نماینده ولی فقیه در گیلان افزود:حوزه در حال حاضر باید در کنار تامین، نیازهای داخل معارف دینی را به کشورهای اروپایی و غربی برساند و با تربیت طلاب فاضل و زباندان داشته‌های شیعه را به رخ جهان بکشند.

*لزوم توجه به استعدادهای برتر

آیت الله قربانی تاکید کرد: به استعداد طلاب جوان و روحیه علم آموزی آنان بسیار توجه کنیم زیرا در آینده پرچم اسلام و انقلاب را به دست خواهند گرفت و باید گفت؛ شخصیت‌هایی مانند سید حسن نصرالله با تحصیل در همین حوزه ها به جایگاه رفیع مبارزه با استکبار جهانی دست یافته‌اند و در برابر زورگویی های رژیم صهیونیستی مقاومت می کنند و آنان را به خاک ذلت می‌کشانند.

نماینده ولی فقیه درگیلان گفت:حوزه بزرگ امیرالمومنین(ع) که دومین سال افتتاح خود را نیز پشت سرگذاشته به اذعان مراجع عظام تقلید، از حوزه های کم نظیر است و با سال ها، سختی و مرارت، به این عزت و جلال رسیده و پذیرای طلاب و اساتید گرامی شده است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha