جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
عباس لامعی

حوزه / دو نهاد مقدس آموزش و پرورش و حوزه علمیه باید دست به دست هم داده و منویات مقام معظم رهبری را اجرا کنند و ادامه‌دهنده راه شهدا باشند

عباس لامعی در گفتگو  با خبرنگار «حوزه» در بیرجند، با اشاره به تاثیر قابل انکار حوزه بر آموزش و پرورش، گفت: آموزش و پرورش مبانی خاص خود را دارد و تارو پود آن  با آموزه‌های اسلامی گره خورده است و ما باید این آموزه ها رادر سند تحول بنیادین که یک سند مادر است، اجرایی کنیم.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه تاکنون رویکرد آموزش و پرورش رویکرد آموزشی بوده، یعنی یک سری مفاهیم را به ذهن دانش آموز منتقل می شد، تصریح کرد: با اجرای این سند، رویکرد آموزش و پرورش از  آموزشی به تربیتی و فرهنگی تبدیل شده است و این موضوع تنها از عهده آموزش و پرورش بر نمی‌آید وباید سایر دستگاه های فرهنگی خصوصا  حوزه علمیه با ما همکاری کنند.

وی با بیان اینکه زمینه همکاری حد و مرزی ندارد، عنوان کرد: اگر اعتقاد ما بر این است که آموزش و پرورش فعلی  جوابگوی نیازهای دانش‌آموزان نیست، باید اطلاعات خود ر ا به روز کنیم، چرا که در دنیای بدون مرز نمی‌توان با مرز زندگی کرد.

لامعی با اشاره به اینکه تحول در آموزش و پرورش یک امر عادی است، افزود: اگر بخواهیم که کشور ساخته شود باید به آموزش و پرورش آن توجه خاصی شود و لازم است که به روز  باشیم، زیرا با اطلاعات دهه 60 نمی‌توان برای دانش‌آموزان صحبت کرد .

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی افزود: همکاری با حوزه علمیه باید عملیاتی شود و تنها در حد  حرف نباشد و آموزش و پرورش آمادگی همکاری با حوزه را دارد.

وی با بیان اینکه در بیش از 85 درصد مدارس استان نماز جماعت برگزار می‌شود، در خصوص فعالیت روحانیون در مدارس، گفت:  تعداد 50 روحانی مقیم  در استخدام آموزش و پرورش و همچنین 80 مشاور مذهبی و همین تعداد امام جماعت خواهر در مدارس داریم

لامعی خاطر نشان کرد: دو نهاد مقدس آموزش و پرورش و حوزه علمیه باید دست به دست هم داده و منویات مقام معظم رهبری را اجرا کنند و ادامه‌ دهنده راه شهدا باشند.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha