جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام علیجان دلدار بیرجند

همکاری حوزه و آموزش و پرورش بسیار موثر است و بهتر خواهند توانست انجام وظیفه کنند و در راستای معرفی اسلام، آرمان هایی را که انقلاب اسلامی به دنبالش بوده محقق سازند و تلاش های دشمن را خنثی کنند.

حجت الاسلام دلدار، مدیر مدرسه علمیه رضویه بیرجند در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در بیرجند اظهار کرد: آموزش و پرورش در واقع تعلیم وتربیت است، در قرآن مجید این دو واژه در کنار هم به کار رفته است.

وی افزود: در بیشتر مواقع از 4 موردی که این دو  واژه در کنار هم به کار رفته در 3 مورد تزکیه و پرورش بر آموزش مقدم شده است .

حجت الاسلام دلدار تصریح کرد: اگر آموزش و پرورش خواسته باشد در کنار آموزش، پرورش و تربیتی هم اتفاق بیفتد که خوشبختانه همه مسئولین به این مسئله توجه دارند باید ارتباط بین حوزه و آموزش و پرورش را تقویت کنند.

مدیر مدرسه علمیه رضویه گفت: برای این که این دو نهاد در راستای اهداف یکدیگر  به هم نزدیک تر شوند  باید عزم راسخی بوجود بیاید.

وی عنوان کرد: طلابی که می خواهند جذب حوزه شوند در واقع  همان دانش آموزان آموزش وپرورش هستند که بعد از به پایان رساندن متوسطه اول می خواهند وارد حوزه شوند بنابراین باید حوزه را شناخته و بدانند که این راه چه راهی و پایانش چه بوده و چه درس ها و برنامه های در حوزه وجود دارد.

حجت الاسلام دلدار بیان کرد: متاسفانه در حال حاضر اطلاعاتی که دانش آموزان، مربیان، مسئولین مدارس دارند اطلاعات خیلی ناقصی است، لذا اگر ارتباط برقرار شود اطلاعات و آگاهی شان از حوزه کامل خواهد شد و ما در راستای اهداف پرورشی و تربیتی دانش آموزان تلاش  می کنیم، هرچه تربیت و پرورش بیشتر جلو رود و در دانش آموز ما رشد کند آموزش هم آسان تر و سهل تر خواهد شد.

وی افزود: در واقع دانش آموزانی که به مسائل تربیتی و مسائل معنوی توجه  می کنند انگیزه برای درس خواندن در آنها بیشتر و هدفمند می شود .

استاد حوزه بیرجند، در مورد ارتباط بیشتر حوزه و دانشگاه خاطر نشان کرد: وقتی ارزش علم برای هر فردی روشن و آشکار شود آن فرد بیشتر تلاش و همت می کند.

وی ادامه داد: هرچه ارتباط حوزه و آموزش و پرورش تقویت شود، به نفع جامعه خواهد بود چرا که به معیار و اهداف کلان انقلاب و اسلام نزدیک تر خواهد شد.

مدیر مدرسه علمیه رضویه با بیان اینکه تعهد و تخصص نیاز خروجی آموزش و پرورش و دانشگاه است گفت: تربیت زمانی کار آمد است که  افراد هم از تعهد کافی برخوردار باشد و هم تخصص لازم را داشته باشند.

وی تاکید کرد:  نیروهایی که خروجی آموزش و پرورش و دانشگاه ها هستند در نهایت تبدیل به نیروهایی کاردان و متعهد به آرمان های نظام می شوند.

استاد حوزه بیرجند، گفت: در سطح کلان کشور اگر خواسته باشیم جهانی نگاه کنیم، مسئولیت ما سنگین تر می شود و ما معتقدیم که در سطح کلان، اسلام جهانی خواهد شود.

حجت الاسلام دلدار افزود: در حال حاضر پرچم اسلام ناب محمدی را ایران برافراشته و امید مسلمانان فهیم به ایران است و ما باید قدر جایگاه و منزلت خود را بدانیم و درک کنیم.

وی با اشاره به اینکه دشمن از طریق ماهواره ,اینترنت و شبکه های مجازی  فرهنگ ما را مورد هدف قرار داده خاطر نشان کرد: دشمنان  نمی خواهند  این پرچم که بلند شده ایستاده بماند زیرا به ضررشان است و نمی توانند به اهدافشان برسند.

مدیر مدرسه علمیه رضویه  تاکید کرد:  اگر حوزه و آموزش و پرورش به هم نزدیک شوند بهتر خواهند توانست انجام وظیفه کنند و در راستای معرفی اسلام آرمان هایی را که انقلاب اسلامی به دنبالش بوده محقق سازند و تلاش های دشمن را خنثی کنند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha