دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
ملکی - آموزش و پرورش

حوزه/ امروز جامعه ما خصوصا دانش آموزان به طلاب و روحانیون نیاز دارند، چون دشمن سعی دارد تا ریشه اعتقادات ما را بخشکاند پس روحانیون باید از فرهنگ ناب محمدی دفاع کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین مجتبی ملکی، دبیر ستاد همکاری‌های وزارت آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه، عصر امروز در مدرسه رضویه بیرجند، خطاب به طلاب اظهار کرد: شما توفیق پیدا کرده اید که سرباز امام زمان(عج) باشید، لذا باید خوب  درس بخوانید تا پایه های علمی را محکم کنید.

وی ادامه داد: البته در حوزه، علم به تنهایی کافی نیست، بلکه باید همراه با تهذیب باشد؛ تهذیب زمینه ای را فراهم می کند که انوار فیض الهی به آدم بتابد.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی با بیان اینکه تهذیب و علم درکنار هم باعث پیشرفت می شود، افزود: خوب درس بخوانید و درستان همراه با تهذیب نفس باشد، ولی نه اینکه در وادی صوفی‌گری بیافتید، جامعه ما خصوصاً دانش آموزان  به شما نیاز دارند و در حال حاضر که دشمن سعی دارد تا ریشه اعتقادات ما را بخشکاند، شما باید از فرهنگ ناب محمدی(ص) دفاع کنید.

وی خطاب به طلاب و روحانیون گفت:امام علی (ع) خطاب به فرماندار بصره عثمان بن حنیف فرمود"هرکسی باید یک رهبر و امامی داشته باشد، به او اقتدا کند و از نور دانشش بهره مند گردد که راه برایش روشن شده و حرکت کند."

دبیر ستاد همکاری‌های وزارت آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه افزود: لفظ رهبر وجوه مختلفی دارد، یعنی یک زمان رهبر به معنی رهبر مسلمین است که جهان اسلام نظر به ایشان دارد و گاهی هم خود فرد رهبر خودش است .

مشاور وزیر آموزش پرورش، در ادامه در توصیه به طلاب در زمینه تهذیب و پارسایی، اذعان داشت: ورع سپر محکمی ایجاد می کند که گناه به وجود آدم راه پیدا نکند، یعنی زمانی که زمینه  گناه فراهم باشد و انسان از آن دوری کند.

مشاور وزیر آموزش و پرورش با بیان این‌که طلبه با ایمان مردم سرو کار دارد، لذا طلاب باید پاکدامن باشند، تصریح کرد: مردم به طلبه به چشم نماد اسلام نگاه می‌کنند، بنابراین شما باید به سمت خودسازی رفته و الگویی برای همه باشید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha