چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
کد خبر: 345848
۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۷
حجت الاسلام علیجان دلدار بیرجند

مدیر مدرسه علمیه رضویه بیرجند گفت: نهال انقلاب اسلامی با خون شهدای بسیاری غرس شده است لذا در چنین حکومتی وجود بدحجابی شایسته نظام نیست.

حجت الاسلام  علیجان دلدار، مدیر مدرسه علمیه رضویه بیرجند در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از بیرجند در مورد حجاب اظهار کرد: هرکدام از احکام یک مصلحتی  دارد که خداوند به دلیل آن مصلحت آن ها را حرام می کند مانند دروغ گفتن،غیبت کردن و... که ضرر داشته و مشکلی را ایجاد می کند  و یک نفع و فایده دارد که خداوند واجب  می کند مانند مسئله حجاب.

این مقام مسئول ، با بیان اینکه حجاب  دارای یک سری فواید فردی و اجتماعی است خاطر نشان کرد: فایده فردی حجاب این است که وقار، شخصیت و جایگاهی به بانوان می دهد  و باعث می شود در بین مردم به عنوان یک کالا و  وسیله به او نگاه نکنند.

وی با تاکید براینکه باید خانم ها به حفظ حجاب اهتمام داشته باشند،  گفت: این امر باعث می شود تا زمینه گناه و انحراف برای دیگران فراهم نشود.

این استاد حوزه بیرجند، با تاکید بر عدم  به کارگیری بانوان بد حجاب در ادارات  خاطر نشان کرد: نباید بد حجابی و رفتارهای نابجا در موقعیت های مختلف کاری بخصوص دانشگاه ها که خانم و آقا در کنار هم هستند به شکلی باشد که  افراد  به جای توجه به کار و وظایفشان ،متوجه دیگران شوند.

مدیر مدرسه رضویه بیرجند عنوان کرد: حجاب بستر عفت است و باعث می شود عفت زن حفظ شود  در واقع آن چه مهم است عفت و پاکدامنیست.

حجت الاسلام دلدار در خصوص سوره های مربوط به حجاب  گفت: بسیاری از آیات سوره نور درباره مسائل خانوادگی است و براین امر تاکید می کند که به طور کلی نباید پوشش زن جلب توجه کند.

مدیر مدرسه علمیه رضویه با اشاره به حفظ حریم شهروندی در حکومت اسلامی خاطر نشان کرد: در راستای حفظ  ارزش ها ، خون شهدا و آرمان های انقلاب اسلامی کسانی که حجاب را قبول ندارد باید وقتی که در جامعه اسلامی قرار می گیرد حریم ها را رعایت کند چرا که بدحجابی شایسته یک نظام اسلامی نیست.

وی در خصوص علل بد حجابی هم تصریح کرد : بدحجابی دارای عوامل داخلی  و خارجی است  که در این زمینه باید روحانیون به تبیین اهداف دشمن بپردازند.

این استاد حوزه، با اشاره به مسئولیت همه در حفظ جایگاه حجاب وعفاف در جامعه خاطر نشان کرد: یکی از شاخصه های سبک زندگی بحث عفاف و حجاب است که در این زمینه همه باید اهتمام داشته باشند.

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha