جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
رضایی بیرجندی

حوزه/ امام جمعه بیرجند با تاکید بر لزوم تقویت ارتباط "دانشگاه و حوزه" و "آموزش و پرورش و حوزه"، گفت: نباید حضور روحانیت در دستگاه ها به ویژه آموزش و پرورش نمادین باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین علی رضایی بیرجندی، درنشست کمیته استانی همکاری حوزه‌ و آموزش و پرورش خراسان جنوبی، اظهارکرد: براساس گزارش ها، در حال حاضر حدود 3 هزار روحانی فرهیخته، با مجموعه آموزش و پرورش همکاری دارند که ظرفیت بسیار عظیمی است.

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه باید در کنار مسائل علمی، عرصه فکری و اندیشه ای معلمان نیز تقویت شود و روحانیون می توانند در این زمینه نقش آفرین باشند، ابراز داشت: تغذیه فکری و اندیشه ای معلمین و دانش آموزان از اهمیت ویژه ای برخوردار است و تا زمانی که به این مسئله توجه جدی نشود، آموزش و پرورش درست نمی شود.

*لزوم حضور اثرگذار روحانیت

وی با اشاره به این که امروز در کشور به مسئله فلسفه کم توجهی شده، در حالی که مهم ترین نیازمان بحث فلسفه است، افزود: نباید حضور روحانیت در دستگاه ها و ادارات به ویژه آموزش و پرورش نمادین باشد، بلکه باید حضور آنان اثرگذار باشد.

حجت الاسلام والمسلمین رضایی بیرجندی ادامه داد: اگر علم دینی باشد به دنبال آن تواضع، اخلاص و تربیت هم شکل می گیرد، لذا باید ارتباط  "دانشگاه و حوزه" و "آموزش و پرورش و حوزه" تقویت شود و در این مسیر از تمام ظرفیت ها استفاده کنیم.

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه افسردگی به عنوان مهمترین بیماری عصر حاضر شناخته شده است، تصریح کرد: باید برای تبیین آموزه های دینی در جامعه به خصوص در بین دانش آموزان، تمام تلاش خود را بکار گیریم.

*آسیب سپردن کودکان به مهد کودک

وی با تاکید بر این که باید معارف قرآن در جامعه زنده شود، افزود: متاسفانه کودکان زمانی که به دامن مادر نیاز دارند به مهدکودک فرستاده می شوند و بعد همان کودک، در مهم ترین شرایط روحی و جسمی و بزرگسالی، پدر و مادر خود را به خانه سالمندان می برد!

حجت الاسلام والمسلمین رضایی بیرجندی، تبیین دین را از مهمترین مسائل جامعه دانسته و گفت: در دنیای امروز آنچه به نام  دین ارائه می دهیم با حقیقت دین متفاوت بوده و این مسئله باعث انحراف می گردد.

*به مقام و لباس دلخوش نباشیم

امام جمعه بیرجند با اشاره به این که علم، مهم ترین واژه در تمدن اسلامی است و نباید بین "علم و دین" و "علم  و روحانیت" جدایی و تفاوت باشد، یادآور شد: مسئولیت ما روحانیون سنگین است، چرا که شهدا خون خود را در راه خدا هدیه کردند و ما نباید امروز به یک عنوان و لباس دلخوش باشیم.

وی با بیان این که آموزش و پرورش مهمترین تبلور ایجاد جامعه اسلامی است، تصریح کرد: کار اصلی ما جامعه سازی است و باید به این وظیفه به درستی عمل کنیم.

* ضرورت تمدن سازی اسلامی

حجت الاسلام والمسلمین رضایی بیرجندی با تاکید بر ضرورت توجه به تمدن سازی اسلامی، گفت: اگر ایران و اسلام را دوست داریم، باید تمدن سازی کنیم، البته شرط دستیابی به موفقیت در این عرصه تبعیت وپیروی از ولایت فقیه است.

انتهای پیام

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha