سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
حجت الاسلام مهاجریان مقدم - طبس

حوزه / امام جمعه طبس گلشن گفت: متاسفانه در کتاب‌های آموزشی ما به ویژگی‌های شخصیتی و زندگانی حضرت زهرا(س) پرداخته نشده و اگر هم پرداخته شده، سطحی و جزئی بوده که باید به این مساله توجه ویژه ای شود.

حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم مهاجریان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در بیرجند ضمن تبریک ولادت حضرت فاطمه(س) و همچنین  ولادت امام خمینی(ره)، بنیان‌گذار جمهوری اسلامی اظهار کرد: همان‌طور که حضرت فاطمه زهرا(س) خیر کثیر مادی و معنوی است حضرت امام خمینی (ره) هم وجودشان برای مردم ما دارای خیر وبرکات بود و ایشان با رشادت‌های خود، انقلاب اسلامی ایران را پایه گذاری کردند و درس  فداکاری، ایثار و شهادت را به ما آموختند.

این استاد حوزه در خصوص جایگاه زن و مادران در جامعه گفت: زنان خصوصا مادران در جامعه ما جایگاه والایی دارند زیرا مادران هستند که فرزندان شایسته و خوب تربیت می کنند و موجب رشد و شکوفایی جامعه می شوند.

امام جمعه طبس گلشن عنوان کرد:خداوند درسوره کوثر فرموده وجود حضرت زهرا(س) مایه خیر و برکت است و همه آحاد جامعه مخصوصاً زنان ما باید از این بانوی بزرگوار الگو گیرند و در همه امور زندگی شخصی، اجتماعی، سیاسی و... از ایشان پیروی داشته باشند.

وی در خصوص مقام و جایگاه حضرت زهرا(س) بیان کرد: جایگاه حضرت زهرا(س)  آنقدر بالا است که محور تمام دنیا و وجود هستی به خاطر وجود مبارک ایشان است.

این محقق حوزوی گفت: امام زمان (عج) فرموده مادرم زهرا(س) بهترین الگو برای من هستند، لذا وقتی امام زمان(عج) حضرت فاطمه(س) را بهترین الگو برای خود می دانند ما هم باید به این موضوع خیلی توجه کنیم و زنان و دختران ما بجای الگوگیری از غرب و افراد غیرمسلمان ایشان را بهترین الگوی خود انتخاب کنند و در زندگی شخصی خود پیرو راه آن حضرت باشند.

امام جمعه طبس گلشن،  با بیان اینکه ولایت مداری بارزترین شاخصه حضرت زهرا(س) بود، عنوان کرد:  آنچه که نیاز است تا زنان و دختران جامعه ما بدانند، این است که حضرت فاطمه زهرا(س) در سن 9 سالگی ازدواج کردند؛ اما متاسفانه بعضی از دختران ما به بهانه های مختلف و غیر منطقی ازدواج خود را به تاخیر می اندازند که این کار درستی نیست باید زود ازدواج کنند و بعد از اینکه ازدواج کردند همانند فاطمه زهرا(س)  کانون مودت و آرامش برای همسران خود ایجاد کنند و به یک‌دیگر احترام گذارند.

این استاد حوزه ،به ایثار و فداکاری حضرت زهرا(س) در همسر داری اشاره وعنوان کرد: ایشان در طول مدت زندگانی با امیر المومنین علی(ع) همیشه خواسته های مادی و شخصی خود را نادیده می‌گرفتند و به خواسته های همسر خود توجه داشتند، در دین ما هم آمده که مردان و زنان باید به هم احترام گذاشته و شخصیت های یکدیگر را حفظ کنند اگر ایثار و فداکاری در زندگی شخصی ما باشد زندگانی همراه با آرامش و مودتی خواهیم داشت که این فلسفه یک زندگی خوب و مطلوب است.

وی گفت:بسیاری از ابعاد وجودی شخصیت و زندگانی حضرت زهرا(س) نا شناخته مانده است و باید مردم از این ابعاد مطلع شوند این آگاه سازی تنها وظیفه روحانیون نیست علاوه بر طلاب و روحانیون، آموزش و پرورش و سایر دستگاه هایی دیگر در این زمینه باید تلاش کنند زیرا حضرت فاطمه زهرا(س) متعلق به همه است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha