جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله غروی

حوزه/به برکت جمهوری اسلامی و خون شهدا، امکانات و فرصت‌های بسیاری در اختیار ما قرار گرفته و امروز می‌توانیم مدعی باشیم که ایران اسلامی از هر جهت دارای استقلال است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، آیت‌الله سید محمد غروی، شامگاه چهارشنبه در آیین افتتاح مرکز تخصصی تفسیر موسسه آموزش عالی اسراء در تهران با تبریک ایام ‌الله دهه فجر، گفت: به برکت جمهوری اسلامی ایران و خون شهدا، امکانات و فرصت‌های بسیاری در اختیار ما قرار گرفته و امروز می‌توانیم مدعی باشیم که ایران اسلامی از هر جهت دارای استقلال است و باید قدردان نعمت انقلاب و رهبری باشیم.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه در ادامه با اشاره به جایگاه رفیع آن، افزود قرآن کتاب سعادت بشریت و حلقه وصل امت اسلامی است، بنابراین اهل سنت و شیعه باید با تمسک به قرآن و عترت، از تفرقه و اختلاف بپرهیزند.

وی با اشاره به تلاش علما و بزرگان در راستای انتقال سنت ائمه معصومین(ع) به شیعیان، ابراز داشت: بزرگان ما زحمات زیادی در علم رجال، درایه و ... کشیدند، بنابراین آنچه از سنت به ما رسیده با آنچه که اهل‌سنت مطرح می‌کند تفاوت دارد.

عضو جامعه مدرسین حوزه با اشاره به جعل حدیث در مقطعی از تاریخ ادامه داد: در یک دوره صدساله، جاعلانی به جعل احادیثی پرداختند که وجود خارجی نداشتند، اما به لطف الهی آنچه که از اهل بیت(ع) با تلاش علما و بزرگان به دست ما رسیده، یک مجموعه بسیار غنی است.

آیت الله غروی اهل‌بیت(ع) را مفسران واقعی قرآن، خواند و تصریح کرد: قرآن مسائل کلی و چارچوب های اصلی را تبیین می‌کند و نیاز به تفسیر دارد. حضرت آیت‌الله جوادی آملی، تفسیر المیزان علامه را تفسیر قرآن به قرآن کافی می‌دانند و معتقدند که آیات نقش مبین دارند و باید در کنار هم مورد توجه قرار گیرند، بنابراین تنها تفسیر قرآن به قرآن کافی نیست.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه نقش عقل را در تبیین امور مهم توصیف کرد و گفت: نقش عقل را نباید نادیده بگیریم، چون آنچه ما را با خدا و منبع وحی مرتبط می‌کند عقل است البته عقل همه چیز را درک نمی کند و باید به سرچشمه وحی وصل شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha