پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آیت الله غروی

عضو شورای عالی حوزه های علمیه برگزاری رفراندوم 12 فرودین را یکی از بالاترین توفیقات امام راحل(ره) عنوان کرد و گفت: امام راحل(ره) با ابتکار موفق آمیز خود، نظر اکثریت مردم را برای برگزیدن نوع حکومت اخذ کردند.

آیت الله سید محمد غروی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، ضمن گرامیداشت روز جمهوری اسلامی و تسلیت ایام فاطمیه ، اظهار داشت: ملت بزرگ ایران در روز 12 فروردین سال 1358 به طور رسمی به نظام شاهنشاهی رای منفی دادند و نظام جمهوری اسلامی را با رای بیش از 98 درصدی برگزیدند.

وی با تاکید بر لزوم بزرگداشت روز جمهوری اسلامی، تصریح کرد: امام راحل(ره) پس از پیروزی انقلاب اسلامی، به سرعت  پایه های نظام را بنا کرد و رفراندوم 12 فروردین مانع از تحقق توطئه های دشمنان علیه انقلاب شد.

*ایستادگی و اقتدار مهم ترین دلایل موفقیت نظام جمهوری اسلامی است

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با اشاره به دلایل موفقیت های نظام جمهوری اسلامی، ابراز داشت: انقلاب اسلامی ایران از درون مردم و به رهبری مرجعیت دینی شکل گرفت و امروز در مقابل توطئه گری ها و نقشه های شوم دشمنان، استوار مانده است.

آیت الله غروی یکی از مهم ترین دلایل موفقیت نظام جمهوری اسلامی را اقتدار روزافزون آن عنوان کرد و گفت: امروز دشمنان نیز بیش از هر زمان دیگر به نقش آفرینی و تاثیرگذاری نظام جمهوری اسلامی در منطقه و دنیا معترف هستند و این مسئله نشان از موفقیت نظام دارد.

وی هدف و برپایی تشکیل نظام جمهوری اسلامی را موفقیت آمیز دانست و افزود: امروز مشاهده می کنیم برخی از انقلاب های منطقه، نظیر انقلاب مردم مصر، توسط دشمنان مصادره شد اما انقلاب اسلامی ایران کارآمدتر از گذشته نقش آفرینی می کند.

عضو جامعه مدرسین با اشاره به تلاش های دشمنان برای جلوگیری از فروپاشی نظام شاهنشاهی در پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، ابراز داشت: استکبار جهانی تمام تلاش خود را در راستای عدم شکل گیری و تداوم حکومتی نظیر جمهوری اسلامی به کارگرفت اما اهداف و اقدامات آن ها تاکنون در این زمینه با شکست مواجه شده اند.

*اسلامیت و جمهوریت تضمین کننده تداوم انقلاب هستند

آیت الله غروی در ادامه به تاکید امام راحل(ره) در خصوص اسلامی و مردمی بودن نظام اشاره کرد و گفت: امام خمینی(ره) تداوم نظام را در گروی اسلامیت و جمهوریت می دانستند و تشکیل نظام جمهوری اسلامی یکی از بالاترین توفیقات ایشان در طول حیات خود بود.

*برگزاری رفراندوم 12 فروردین، مانع از بهانه جویی دشمنان شد

وی مهم ترین دلایل برگزاری رفراندوم 12 فروردین را استحکام پایه های نظام و تشکیل نظامی بر مبنای مردم سالاری دینی عنوان کرد و افزود: امام راحل(ره) با ابتکار موفق آمیز خود، نظر اکثریت مردم را برای برگزیدن نوع حکومت اخذ کرد تا برخی افراد بهانه گیری نکنند نظام از پشتوانه مردمی و دموکراسی  برخوردار نبوده است.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با بیان این که امام خمینی(ره) همواره بر اتکای به مردم تاکید داشت، گفت: امام راحل(ره) نقش آفرینی مردم در حکومت را حفظ کرد و اسلامیت نظام را نیز از اصول حاکم قرار داد.

آیت الله غروی در پایان با اشاره به تقارن روز جمهوری اسلامی و آغاز ایام فاطمیه دوم بر ضرورت بزرگداشت ائمه معصومین(ع) و عمل به فرامین آن ها تاکید کرد.

گفت و گو؛ یوسف شعبانعلی

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha