یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
سعیدی

حوزه/ تولیت حرم حضرت فاطمه معصومه(س) گفت: درکنار هر تلاوت قرآن، خون پاک شهیدی به یاری شتافته تا این قرآن عزت یابد. این قرآن در گذشته نیز در ایران بود، ولی عزت و شرافتی که امروز دارد، هرگز در دوران طاغوت وجود نداشت.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سعیدی در اختتامیه آئین ترتیل خوانی بانوان که در شبستان نجمه خاتون(س) برگزار شد، گفت: مراسم بزرگ قرآنی در ماه میهمانی خدا، اقدام ارزشمندی بود که شایسته تقدیر و تشکر است. در این مراسم فضایی فراهم شد تا بانوان امکان شرکت در آئین قرآنی در جوار حضرت فاطمه معصومه(سلام الله علیها) را داشته باشند.

وی افزود: این فرصت برای همه مشتاقان در سراسر جهان و حتی ایران فراهم نیست که بتوانند در فضایی میان اکرام قرآن و تکریم عترت، شرکت داشته باشند. در این میان، قم پیشتاز در این حرکت دینی بود.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(سلام الله علیها) با بیان این‌که به  برکت قرآن و ماه رمضان شهرهای دیگری نیز از این اقدام ارزشمند الگو برداری کردند، گفت: تلاش برگزار کنندگان، خادمان، اساتید و قاریان در برگزاری هرچه با شکوه‌ترین این مراسم دینی نقش فراوانی داشت.

وی برگزاری این آیین بزرگ را از برکت وجود مبارک حضرت ولی عصر(عج) و نظام اسلامی دانست و گفت: درکنار هر تلاوت قرآن، خون پاک شهیدی به یاری شتافته تا این قرآن عزت یابد. این قرآن در گذشته نیز در ایران بود، ولی عزت و شرافتی که امروز دارد، هرگز در دوران طاغوت وجود نداشت.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی خاطرنشان کرد: شما در راستای ادای تکلیف الهی، این آیین را برگزار کردید که با رسیدن عید فطر، شما پاداش خود را از خداوند خواهید گرفت و امید است به برکت ضیافت شهر الله آلودگی‌های ما برطرف گردد.

وی با تأکید بر ضرورت انس با قرآن کریم گفت: ما باید با زبان قرآن مانند زبان مادری خود آشنا باشیم. امروز این فضا در حرم  حضرت فاطمه معصومه(سلام الله علیها) فراهم شده، ولی این شما هستید که باید از فرصت استفاده کنید.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(سلام الله علیها) خاطرنشان کرد: البته منظور از زبان قرآن، فرهنگ و ادب قرآن است که باید در زندگی ما جاری و ساری باشد.

وی قرآن را وسیله  حفاظت و نجات انسان ها برشمرد و گفت: قرآن باید در رفتار، گفتار و حتی تفکر ما جریان داشته باشد و با این رحمت الهی، زندگی پاکی داشته و توشه آخرت جمع آوری نماییم.

انتهای پیام// 15/ 313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha