شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024

شهادت، بیداری مردمان دیگر کشورهاست و این بیداری به برکت خون شهداء شکل گرفت.

به گزارش مرکز خبر حوزه، حجت­الاسلام والمسلمین میرباقری، ‌شب گذشته در یادواره 126 شهید روحانی مدرسه علمیه امام محمد باقر(ع) با اشاره به این‌که در قرآن کریم آیاتی در خصوص شهید و شهادت آمده، گفت: خداوند متعال در قرآن کریم می­فرماید که: شهدا عهد و پیمانی با خداوند داشتند و پای آن ایستادند و جان خود را در این مسیر نثار کردند.

وی ادامه داد: نتیجه «وفای به عهد» جنتی بود که خداوند به آنها بشارت داده است که یک بهشت معمولی نیست؛ بلکه در این جنت فوز عظیم نثار شهدا می­شود.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی در توصیف شهدا عنوان کرد: شهدا کسانی هستند که وادی بلاء الهی را به سلامت پشت سر گذاشتند. وادی بلاء الهی، جنگ با کفار است و این جنگ برای خالص­شدن انسان می­باشد.

حجت­الاسلام والمسلمین میرباقری با اشاره به اینکه شهید طالب مقام شهود، حضور، توحید و درک حقیقت ولایت است، خاطرنشان ساخت: شهیدی که دنبال این مقامات است، برای رسیدن به آن حاضر است جان خود را کف دست قرار داده و تقدیم کند.

وی، درجات شهدا را متفاوت دانسته و اذعان داشت: درجات شهدا متفاوت است. عده­ای هستند که همه چیز خودشان را فدا می­کنند و در این فداکردن خودشان را بدهکار نیز می­دانند. این شهدا دسته خاصی هستند که در مجاهدت کم نمی­گذارند و حقیقت مجاهده را انجام می­دهند. شهدای دشت کربلا از این دسته از شهدا بودند.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی یک روی سکه شهادت را قرار گرفتن شهید در جوار انبیاء و صدیقین عنوان و تصریح کرد: روی دوم سکه شهادت این است که شهید در مقام دفاع از خدای متعال، اولیاء الهی و دین کشته می­شود. او در مقابل دشمنان خدا و اولیاء صف­آرایی می­کند و با آنها درگیر می­شود. این شهید به مرحله­ای رسیده که کار او به معرفت حق و باطل و موضع­گیری در برابر باطل رسیده است.

حجت­الاسلام والمسلمین میرباقری، شهید را سد راه باطل دانسته و گفت: شهید در مقابل کفر می­ایستد و راه او را برای ورود به فضای اسلام می­بندد، همچنین شهداء تجلی­گاه حقیقت ولایت است. آنها چراغ راه هدایت دیگران می­شوند.

وی در پایان سخنان خود با اشاره به اینکه قیام مردم منطقه نشأت گرفته از جانفشانی شهدا است، خاطرنشان ساخت: مردم کشورهای منطقه از شهدا درس گرفتند. خاصیت شهادت، بیداری مردمان دیگر کشورهاست و این بیداری به برکت خون شهداء شکل گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha