یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
حجت الاسلام والمسلمین محسن قمی

حوزه/ ماندگاری اسلام و انقلاب اسلامی مدیون خون شهداست و اگر امروز ایران اسلامی در لبنان، عراق، بحرین و یمن نفوذ کلام دارد، به برکت خون شهدای عزیز و بزرگوار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین محسن قمی، امروز در اولین همایش تجلیل از همسران شهدا و ایثارگران، در شیراز با تقدیر از دست اندرکاران برگزاری این همایش، خانواده امیرالمومنین(ع) را یک خانواده کوثری که در آن پدر، مادر و امام حسن(ع) و امام حسین (ع) و ... شهید شدند، خواند و گفت: شما کوثریان امروز جمع شده اید که بگویید ما پیرو قرآن و اهل بیت(ع) هستیم؛ قرآن هم سوره کوثر و هم سوره تکاثر دارد و این کتاب آسمانی اشاره می کند که فلسفه تاریخ را کوثریان و تکاثریان می سازند.

معاون بین الملل دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به این که خانواده تکاثری ابولهبی اند که به جزء ذخایر دنیا به هیچ چیز دیگر فکر نمی کنند و دل بسته  دنیا هستند، ادامه داد: ما دور هم جمع شده ایم تا خانواده های کوثری را تجلیل کنیم و از آنها درس بگیریم، چون اگر صبوری همسران شهدا و جانبازان نبود، چشمه جوشان ایثار و شهادت طلبی در دل مردان می خشکید و مسئله شهادت درک نمی شد.

وی تصریح کرد: خانواده های شهدا و جانبازان در تاریخ کم نظیرند و به آنها می گوییم که به خود افتخار کنید؛ زیرا ماندگاری اسلام و انقلاب اسلامی مدیون خون شهداست و اگر امروز ایران اسلامی در لبنان، عراق ، بحرین و یمن نفوذ کلام دارد، به برکت خون شهدای عزیز و بزرگوار است.

حجت الاسلام والمسلمین قمی با اشاره به این که این مراسم، جلسه تجلیل نمادین از 3300 شهید استان فارس، 15 خانواده که 5 تا 7 شهید داده اند، 97 خانواده دارای 2 شهید و 195خانواده که یک فرزند پسر داشتند و تقدیم انقلاب اسلامی ایران کردند، است، ابراز داشت: وظیفه ما این است که به خانواده شهدا سر بزنیم، زیرا این امر یکی از وصایای امام راحل (ره ) می باشد و حجت الاسلام والمسلمین روحانی هم این شیوه صحیح را دارند و با خانواده شهدا و ایثارگران دیدار می کنند .

معاون بین الملل دفتر مقام معظم رهبری با تاکید بر این که شهدا زنده اند و در کنار ما حضور دارند، خطاب به خانواده های شهدا گفت: با خدا معامله کرده و فرزندان خود را تقدیم اسلام و انقلاب کرده اید و الگوی ملت بزرگ ایران هستید و باید شما را عزیز و گرامی بداریم.

انتهای پیام 313/35

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha