یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
آیت الله مجتهد شبستری

حوزه/ امام جمعه تبریز با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر اقتصاد مقاومتی، گفت: استقلال و شکوفایی اقتصادی از طریق رونق تولید، صرفه جویی و اجتناب از اسراف که از دستورات الهی و قرآنی می باشد، محقق خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تبریز، آیت‌الله محسن مجتهدشبستری، امروز در مراسم افتتاحیه مسابقات سراسری قرآن کریم در تبریز، اظهار کرد: تلاوت و حفظ قرآن دارای ارزش و ثواب بسیاری است، اما به تدبر در قرآن توصیه بیشتری شده است، البته همه اینها مقدمه ایی برای عمل به محتوای قرآن است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه نباید به جهان زودگذر دل بست، ادامه داد: باید با تدبر و عمل به قرآن، توشه و ذخیره ای برای دنیای ابدی و جهان آخرت فراهم کرد.

وی با بیان اینکه حاملان قرآن کریم زیر چتر رحمت و نور الهی قرار گرفته اند، گفت: کسی که حامل قرآن است از فیوضات تلاوت، حفظ و آشنایی با قرآن کریم برخوردار می باشد و کسانی که عمل به قرآن را در سرلوحه کارهای خود دقرار داده اند، با انبیا الهی محشور خواهند شد.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) خاطرنشان کرد: مردم ایران به برکت قرآن و با اطاعت از ولی فقیه زمان توانستند انقلاب اسلامی ایران را به پیروزی برسانند و در مقابل استبداد و استعمار ایستادگی و مبارزه کنند.

آیت الله مجتهد شبستری ادامه داد: در جنگ تحمیلی نیز ملت با لبیک گویی به فرامین رهبر کبیر انقلاب و گوش سپاری به آیات جهادی، توانستند به پیروزی دست یابند.

امام جمعه تبریز تاکید کرد: این پیروزی‌های بزرگ با عمل به بخشی از آیات قرآن کریم به دست آمده، در حالی که با عمل به تمام آیات قرآن کریم می توان به اقتصاد و فرهنگ سالم رسید.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تاکید بر این که در سایه عمل به برخی آیات قرآنی توانسته ایم کشوری آزاد و رو به آبادانی داشته باشیم، تصریح کرد: اگر مسلمانان تمامی آیات قرآنی را مورد توجه قرار دهند، قطعا کشورهای اسلامی به گلستان تبدیل خواهد شد.

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) قرآن را محور تمامی اعمال خود قرار داده بودند، افزود: اگر کشورهای مسلمان عمل به قرآن را مورد توجه خود قرار دهند از این ضلالت نجات خواهند یافت.

آیت الله مجتهد شبستری با اشاره به نامگذاری سال ها توسط مقام معظم رهبری، یادآور شد: تمامی این نامگذاری ها از قران کریم اقتباس شده است.

امام جمعه تبریز با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی، گفت: استقلال و شکوفایی اقتصادی از طریق رونق تولید، صرفه جویی و اجتناب از اسراف که از دستورات الهی و قرآنی می باشد، محقق خواهد شد وظیفه تمامی آحاد جامعه است که نسبت به عمل به این مهم کوشا باشند.

انتهای پیام

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha