دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
مجتهد شبستری

طلاب و روحانیت باید شبهات روز را رصد کرده و مورد بحث و بررسی و قرار دهند و به آن ها پاسخ های علمی، دقیق و قانع کننده بدهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تبریز، آیت الله مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز، در جمع طلاب و روحانیون شهرستان مرند در حوزه علمیه این شهرستان، با بیان اینکه ایران باید تبدیل به مرجع علمی جهان شود و حوزه و روحانیت در این خصوص از اهمیت ویژه ای برخوردار است، اظهارداشت: شرایط امروز به خاطر ویژه بودن آن اقتضاء می کند که ضمن این که تلاش می کنید و خوب درس می خوانید، تنها به  دروس حوزه اکتفاء نکنید چرا که باید در مقابل تهاجم فرهنگی غرب مجهز به علوم مختلف و روز باشید تا پاسخگوی شبهات و سم پاشی های دشمنان باشید.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: دشمن بعد از اینکه از طریق نظامی نتوانست حرکت ما را متوقف نماید از راه جنگ نرم و فعالیت های روانی وارد میدان گردید و شبانه روز تلاش می کند تا جوانان را از ولایت فقیه دور کرده و به سمت انحراف و ابتذال بکشاند و وظیفه حوزه و روحانیت است تا در خط مقدم جبهه جنگ نرم به مقابله بپردازد.

آیت الله مجتهد شبستری افزود: طلاب و روحانیت باید شبهات روز را رصد کرده و مورد بحث و بررسی و  قرار دهند و به آن ها پاسخ های علمی، دقیق و قانع کننده بدهند.

عضو خبرگان رهبری، ضمن بیان این که برخی مباهات و مکروهات برای طلاب و روحانیون از حرمت برخوردار است، افزود: شما طلاب و روحانیون در جامعه زیر ذره بین هستید و نگاه مردم به شماست، از این رو باید کاملا دقیق و حساب شده عمل کرده و سخن گویید.

نماینده ولی فقیه در استان، در ادامه ممحض بودن در درس خواندن و فعالیت های علمی، نظم و انضباط، مجهز بودن به مسائل روز، مخاطب شناسی و برخورد با مخاطب، و مهم تر از همه تهذیب نفس را از مسائل لازم برای طلاب و روحانیون برشمرد.

وی با تاکید بر مسئله نظم و اهمیت آن، افزود:  امام  خمینی(ره) به قدری منظم بودند که برخی ها که ساعت نداشتند، ساعت خود را با رفت و آمد های ایشان که بسیار دقیق و منظم بودند تنظیم می کردند.

امام جمعه تبریز، خاطرنشان ساخت: طلاب باید نسبت به مسائل سیاسی روز، مثل مسئله مذاکرات هسته ای، آشنایی داشته و توطئه های دشمنان را بدانند و بشناسند و در جامعه بصیرت افزایی و روشنگری نمایند.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha