پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
سهراب صلاحی

حوزه/ رئیس بسیج اساتید کشور، ظهور قطب قدرت اسلامی در جهان را از دستاوردهای انقلاب اسلامی خواند و تاکید کرد: امنیت، سیاست و تجارت دنیا وابسته به منطقه ای است که امروز ایران در آن حرف اول را می زند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تبریز، سهراب صلاحی، امروز در همایش گرامیداشت قیام 29 بهمن 56 مردم تبریز با عنوان«تبریز، شهر کهن و شهر پیشگام در پیروزی انقلاب اسلامی ایران» با بیان اینکه مردم وفادار و انقلابی تبریز در چهلم شهدای قیام ۱۹ دی قم به پا خاستند، گفت: پس از قیام ۲۹ بهمن مردم تبریز، امام خمینی(ره) با انتشار بیانیه ای مردم سراسر کشور را به همراهی با مردم تبریز دعوت کردند.

وی با اشاره به اینکه در قیام مشروطه نیز تبریز یکی از پایگاه های اساسی نهضت به شمار می آمد، افزود: قبل از شروع نهضت انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره)، نهضت های حق طلبانه زیادی در ایران پدید آمد، ولی متاسفانه سرکوب شدند.

رئیس سازمان بسیج اساتید، تشکیل حکومت اسلامی را وجه تمایز انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(ره) با نهضت های قبلی دانست و ادامه داد: امام(ره) از ابتدا شیوه فرهنگی و بدون ذره ای خشونت مردم انقلابی را با خود همراه ساخت .

صلاحی تاکید کرد: رهایی اسلام از زیر سلطه پهلوی و استکبار و همچنین تشکیل حکومت اسلامی از اهداف انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(ره) بود.

وی با اشاره به این که جمهوری اسلامی ایران، قدرت است منطقه است و باید به قدرت بین المللی با محوریت تمدن نوین اسلامی تبدیل شود، ابراز داشت: آموزه های معنابخش اسلام به عنوان بزرگترین مولفه ایران، منجر به بن بست رسیدن تمدن غرب شده است.

صلاحی، مولفه دیگر ایران را جایگاه خاص جغرافیایی آن در کنار خلیج فارس عنوان کرد و ادامه داد: ۹۰ درصد از نفت جهان از طریق خلیج فارس تامین می شود و اقتصاد دنیا نیز به این منطقه وابسته است که اکنون به یک منطقه اسلامی با حاکمیت ایران اسلامی تبدیل شده است.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور بیان کرد: مدیریت و رهبری مقتدرانه ایران و هم چنین قدرت نرم جمهوری اسلامی از مولفه های دیگر ایران است.

وی تاکید کرد: عوامل اقتصادی و نظامی دو عامل تعیین کننده قدرت در جهان قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران بود، ولی انقلاب ایران پس از پیروزی، قدرت نرم و نفوذ کلام را به عنوان سومین عامل قدرت در جهان مطرح کرد. 

صلاحی، پیدایش فرهنگ استکبارستیزی در دنیا را از دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران برشمرد و افزود: امروز ایران در جای جای جهان نفوذ کرده است.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور با بیان اینکه ایران جلوی سیطره آمریکا را بر ملت های مظلوم را گرفته است، گفت: ایران عامل شکست آمریکا در عراق بود  و انان را مجبور به عقب نشینی و قبول شکست کرد.

صلاحی، ظهور بیداری اسلامی در جهان را از دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران دانست و افزود: اگر فضای سیاسی دولت ها با بیداری اسلامی بیش از این وفق پیدا می کرد حرکت ما در منطقه خیلی سریع تر به پیش می رفت.

وی، ظهور قطب قدرت اسلامی در جهان را یکی دیگر از دستاوردهای انقلاب اسلامی خواند و تاکید کرد: امنیت، سیاست و تجارت دنیا وابسته به منطقه ای است که امروز ایران در آن حرف اول را می زند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha