پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام گواهی

حوزه/ رئیس سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون کشور به وظیفه حفظ انقلاب اشاره و تصریح کرد: امروز همه ما رسالت سنگینی داریم چراکه صدها مرکز پژوهشی و سرویس جاسوسی برای نابودی حوزه های علمیه فعال هستند .

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام عبدالعلی گواهی، صبح امروز در دوره تربیت و تعالی اساتید و نخبگان حوزه علمیه استان تهران در هتل محمد رسول الله(ص) مشهد به وظیفه بزرگ افراد برای حفظ و نگهداری این انقلاب اشاره و تصریح کرد: امروز همه ما رسالت سنگینی داریم؛ چراکه صدها مرکز پژوهشی و سرویس جاسوسی برای نابودی حوزه های علمیه فعال هستند.
رئیس سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون کشور با تاکید بر این نکته که توقع مقام معظم رهبری از حوزه های علمیه بسیار بالاست، افزود: شالوده فکری ما از اساتید است و به همین علت پیش از شروع درس نسبت به بیان روایت های اخلاقی توجه می شود.
حجت الاسلام گواهی با تاکید بر اینکه حوزه های علمیه باید آرمانی بیاندیشند و تمدن ساز باشند، ابراز کرد: این نهاد باید سیاسی باشد و با صلابت سخن بگوید و دلسرد نشوند.
وی با اشاره به فعالیت ضدانقلاب و نیز شبهاتی که در دنیا ایجاد شده است، تاکید کرد: رسالت بسیج اساتید، طلاب و نخبگان حوزه های علمیه ایستادگی و نیز پاسخگویی به این شبهات است زیرا این امور تهدید کشور و نظام را فراهم می‌آورد.
حجت الاسلام گواهی به تبیین اهداف این همایش دو روزه پرداخت و گفت: بسیج طلاب را از سال های طولانی در کشور داشتیم؛ اما نیاز به تشکیل بسیج اساتید با ساز و کاری مدون احساس می‌شد تا در راستای کارکردهای خود تشکیل شود.
وی با بیان اینکه بسیج اساتید در حوزه های علمیه با پیگیری نماینده ولی فقیه در سپاه شکل شد، تصریح کرد: امسال در حوزه علمیه قم به عنوان نخستین استانی که بسیج اساتید در آن تشکیل شد، نزدیک به 900 نفر از اساتید به عنوان بسیجی فعالیت دارند. 
تشدید انگیزه های جهادی ضرورت دارد
رئیس سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون کشور در ادامه سخنان خود فعالیت در بسیج طلاب و اساتید را نیازمند همت جهادی شبانه‌روزی دانست و ابراز داشت: چنانچه انقلاب بخواهد جایگاه خود را پیدا کند باید انگیزه‌های جهادی تشدید شود.
وی اضافه کرد: باید انگیزه های جهادی را برای نسل امروز که دفاع مقدس را ندیده و نمی داند که با چه شرایطی انقلاب پیروز شده است، تبیین کرد و روحیات انقلاب اسلامی را بر کالبد کشور دمید.
حجت الاسلام گواهی با یادآوری این نکته که انقلاب به نام روحانیت ثبت شده و حفظ آن نیز باید به دست این قشر باشد، تصریح کرد: سپاه و بسیج همراه هستنند ولی آن کسی که صاحب این نظام است و باید درخت را تنومند کند روحانیت است، بنابراین اساتید امروز باید این فضا را در کشور به وجود بیاورند.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha