جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
گرجیان

حوزه/ رئیس سازمان بسیج اساتید استان قم گفت: حضرت ثامن الحجج(ع) با علم و حلم عالی و والای خویش ، فرهنگ ناب تشیع را در زمان حیاتشان ترویج دادند.

حجت الاسلام و المسلمین محمد مهدی گرجیان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» ضمن تبریک ولادت باسعادت امام هشتم اظهار داشت: یکی از مهم ترین نکاتی که از زندگی و سیره نورانی امام رضا(ع) می توان آموخت و آن را نصب العین قرار داد، ناظر به بحث ترویج علم در درجه نخست است چه آن که به حضرت عالم آل محمد(ص) می گفتند که به ویژه باید همه اهل علم به خصوص حوزویان به این خصیصه تاسی بجویند.

وی افزود: نکته مهم دیگر حلم و بردباری والای ایشان است که پس از علم حضرت اهمیت زیادی پیدا می کند و ایشان در واقع با علم توأم با حلم خویش توانستند در عصر حساسی که به سر می بردند، معارف شیعه به ویژه باور به امامت و ولایت را تبیین و نشر دهند.

معاون پژوهش دانشگاه باقرالعلوم (ع) ادامه داد: وقتی برای حضرت اجبار از حرکت از مدینه به سمت توس و مساله ولایتعهدی پیش آمد، حضرت با علم و حلم خود در ترویج علوم اهل بیت(ع) و دفاع از مکتب شیعه تلاش کردند و امروز گسترش فرهنگ تشیع را در جهان اسلام به خصوص ایران را مدیون تلاش های این امام همام هستیم.

وی گفت: در واقع این کارکرد بسیار عظیم از ناحیه وجود مقدس علی بن موسی الرضا(ع) یکی از بزرگترین درس ها برای همه ماست به این که تلاش کنیم با علمی که ممزوج با حلم و بردباری باشد در نشر حقایق الهی و دفاع از مکتب ائمه اطهار(ع) با تمام وجود بکوشیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha