یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
علی لاریجانی

حوزه/ رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد، بی تردید انقلاب اسلامی ایران، اثرگذارترین حادثه در قرن اخیر است و با وجود معادلات جهانی، طرحی نو را عرضه کرد و تمامی پیش فرض ها را بر هم زد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تبریز، دکتر علی لاریجانی، در پیامی به همایش "نقش آذربایجان در انقلاب اسلامی" که امروز توسط محمد اسماعیل سعیدی، نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی قرائت شد، تصریح کرد: بی تردید انقلاب اسلامی ایران، اثرگذارترین حادثه در قرن اخیر است و با وجود معادلات جهانی، طرحی نو راعرضه کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: طوفان انقلاب اسلامی، در منطقه بین النهرین و ماوراء النهر به پا خاست و تمامی پیش فرض ها را بر هم زد.

وی ادامه داد: تبریز به عنوان اولین پایتخت جهان تشیع که عشق و ارادت به اهل بیت(علیهم السلام) داشته، در پیروزی انقلاب اسلامی نیز نقش تاریخی خود را ایفا کرد، به طوری که از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی تعبیر به "سر ایران" شده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مبارزات روحانیون آذربایجان، حمله همزمان به مدرسه فیضیه در قم و مدرسه علمیه طالبیه در تبریز در سال 1342 و قیام شورانگیز مردم تبریز در چهلم شهدای 19 دی مردم قم در 29 بهمن سال 1356، برگ های زرینی از غیرتمندی مردم آذربایجان است.

لاریجانی با اشاره به این که قیام شجاعانه مردم تبریز موجب شکل گیری سلسله قیام های بعدی در سراسر ایران شد، برضرورت نگارش تاریخ آذربایجان در انقلاب اسلامی تاکید کرد و یادآور شد: برگزاری این همایش فرصت مغتنمی است تا تاریخ نانوشته انقلاب اسلامی در آذربایجان و نقش روحانیون، بازاریان و اقشار مختلف مردم تبیین گردد و با یک روش شناسی علمی، عوامل ظهور و بروز این قدرت نرم برای آیندگان تدوین شود.

انتهای پیام

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha