جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
لاریجانی

حوزه/ آیین گشایش دهمین نمایشگاه کتاب استان قم پیش از ظهر امروز در ساختمان ناشران و با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، دکتر لاریجانی در این مراسم با بیان این که قم مرکز مهم، برای تولید فکر دینی است گفت: شهر قم دارای سابقه طولانی برای تعاملات و ظرفیتی است که باید در سطح بین المللی از آن استفاده کرد.

وی افزود: امروزه قم پس از انقلاب اسلامی خوب درخشیده و تفکر اسلامی را به خوبی تبیین کرده  و از این جهت می توان توجه خاص به قم داشت.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که یکی از مولفه های رشد عقلانی تولید کتاب است گفت: جامعه ای که از لحاظ تولید کتاب به درجه خوبی رسیده باشد می تواند، دارای رشد قابل توجهی نیز باشد.

لاریجانی اظهار داشت: قم از لحاظ کیفیت ظاهری و محتوایی کتاب های دینی چاپ شده رشد خوبی داشته و می تواند در این مسیر پویاتر شود و همچنین تاسیس چاپخانه های مختلف در استان قم در آن تاثیر بزرگی داشته است.

نماینده استان قم در مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه رشد عقلانی و دینی جامعه به کتاب و کتابخوانی مربوط می شود گفت: باید سرمایه گذاری ویژه ای برای امر کتابخوانی و تولید کتاب داشت و این مسئله در بودجه سال آینده نیز مورد توجه قرار گرفته و رقمی معادل پانصد میلیارد تومان به این بخش اختصاص یافته است.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha