سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
کد خبر: 345198
۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۴
نمایشگاه کتاب

حوزه/ مسئول فروش انتشارات جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از ارائه بهترین ترجمه تفسیر المیزان از نظر کیفیت در اين غرفه به مخاطبان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» محمد کردی با اشاره به اینکه انتشارات جامعه مدرسين تاکنون 2 هزار عنوان کتاب به چاپ رسانده است  گفت: حدود 2 هزار عنوان کتاب مذهبی از دیگر ناشران نيز در اين غرفه عرضه شده است.

وی عمده‌ فعاليت این انتشارات را کتب حوزوی عنوان کرد و ابراز داشت: 20 درصد تخفیف برای فروش کتب خود قائل شدیم؛ اما باتوجه به اینکه نمایشگاه کتاب ما دائمی است در طول سال نیز تک‌فروشی کتب خود را با 10 درصد تخفیف عرضه می‌کنیم.

مسئول فروش انتشارات جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: کتاب‌های مرجع حوزوی علما در غرفه ما عرضه می‌شوند که ترجمه تفسر المیزان علامه طباطبایی(ره) نیز در میان این کتب وجود دارد.

کردی ابراز كرد: ترجمه‌ای که عرضه شده اختصاصا برای انتشارات جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بوده و بهترین ترجمه از نظر کیفیت است و در 20 جلد به چاپ رسیده است.

به تبلیغات دشمنان علیه امام زمان(عج) واکنش نشان دهیم

مدیر انتشارات بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) با بیان اینکه تمام بسته‌هایی که عرضه می‌کنیم در موضوع امام زمان(عج) است عنوان كرد: بیش از 500 عنوان بسته فرهنگی مربوط به کودکان و 700 عنوان کتاب مربوط به انتشارات خود عرضه شده است.

مهدی صالح ابوالقاسمی اضافه کرد: باید غرفه کودکان در طبقه سوم مجتمع ناشران قرار می‌گرفت تا پدران و مادران از تمام غرفه‌های نمایشگاه بازدید کنند.

وی از وجود دانشگاه در موسسه بنیاد فرهنگی مهدی موعود خبر داد و تصریح کرد: تدریس در این موسسه به جایی رسیده است که اکنون دروس خارج مهدویت نیز در آن تدریس می‌شود و دانشجویان زیادی نیز در آن مشغول به تحصیل هستند.

مدیر انتشارات بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) با اشاره به اینکه علاوه بر نمایشگاه کتاب 20 درصد تخفیف برای کتب خود می‌دهیم اظهار كرد: اقداماتی که در موسسه ما انجام می‌شود به صورت محصولات و بسته‌های فرهنگی کودکان چاپ شده و به فروش می‌رسد.

صالح در خصوص کتاب مزدوران انگلیسی که در غرفه خود دارند گفت: تعاملی با دیگر ناشران داشته‌ایم تا گاها کتبی با این تفاسیر که البته در موضوعات ظهور امام زمان(عج) است در کنار دیگر کتب خود داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: مزدوران انگلیسی قصد دارند حضرت مهدی(عج) را در جهان به عنوان پیامبر وهابیت معرفی کنند تا مردم دنیا از اهل بیت(ع) دور شوند ولی ما باید کتبی در پاسخ به اين اقدامات عرضه کنیم تا کسی در این موضوعات دچار اشتباه نشود.

کتاب مرجع نشر؛ منبعی برای فعالان عرصه كتاب

امیر فراهانی با اشاره به حضور خانه کتاب در این نمایشگاه پیرامون فعالیت‌های‌شان علاوه بر انتشارات عنوان کرد: اهل قلم یکی از بخش‌های خانه کتاب را تشکیل می‌دهند که در غرفه خود آنها را ثبت‌نام می‌کنیم.

وی اضافه کرد: موسسه خانه کتاب در حوزه کتاب وظیفه اطلاع‌رسانی را عهده دار است و علاوه بر آن شابک(شماره استاندار بین‌المللی کتاب) و شابم(شماره استاندارد بین‌المللی موسیقی) را نیز ارائه می‌دهد.

فرهانی با بیان اینکه انتشارات خانه کتاب بیش از 200 عنوان کتاب دارد گفت: خانه کتاب در حوزه‌های پژوهشی، فلسفه، کلیات، زبان و ادبیات فارسی، ایرانیان و قرآن فعالیت دارد و در کتب حوزه نقد نیز در بوته نقد، ارمغان نقد و... فعالیت به چاپ رسیده است.

نمایندگی خانه کتاب در نمایشگاه کتاب قم تصریح کرد: جدیدترین کار ما در حوزه پژوهش، طبری پژوهی است و به زودی نیز کتاب سهروردی پژوهی به چاپ خواهد رسید.

وی ادامه داد: خانه کتاب در حوزه جدیدی به نام کتاب‌شناسی ماه کار کرده که در آن اطلاعات منتشره در هر ماه تفکیک شده است تا ناشران به راحتی بتوانند مرجعی برای تاریخ چاپ، تیراژ و قیمت داشته باشند.

فراهانی با اشاره به چاپ کتب دیجیتال گفت: در این بخش کتاب‌شناسی موضوعی از سال 57 تا 91 در حوزه هنر، فلسفه و روان‌شناسی، علوم کاربردی، علوم طبیعی و ریاضیات و... معرفی شده است.

نمایندگی خانه کتاب در نمایشگاه کتاب قم تصریح کرد: عملیات پیش از چاپ، هنر نمایه‌سازی و ساخت کاغذ و فرآیند چاپ در انتشارات خانه کتاب به چاپ رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: خانه کتاب برای ثبت نام و صدور کارت اهل قلم از کسانی که یک عنوان کتاب نوشته‌اند ثبت‌نام می‌کند که مخاطبان جدید این بخش نیز می‌توانند با مراجعه به سایت www.ahlehghalam.ir ثبت‌نام خود را انجام داده و مدارک را تكميل کنند.

فراهانی پیرامون هدف فعالیت خانه کتاب در نمایشگاه‌های سراسر کشور ابراز داشت: در  20 استان کشور خانه کتاب رفته است که یکی از اهداف آن شناسایی اهل قلم است.

نمایندگی خانه کتاب در قم گفت:خانه کتاب هر 2 سال یک بار کتابی به نام مرجع نشر چاپ می‌کند که اطلاعات تمام ناشران اعم از کتاب‌فروشان، ناشران، کتاب‌ها، صحافی‌ها، شرکت‌های مرکز پخش و دیگر کسانی که در حوزه نشر کتاب فعالیت دارند در آن نوشته شده است تا منبعی برای ناشران در سراسر کشور باشد.

وی با بیان اینکه نمایشگاه کتاب قم در مکان خوبی برگزار می‌شود اظهار کرد: در کشور مکان نمایشگاهی مانند قم نداشته‌ایم اما استقبال مردم به خاطر عدم آگاهی مردم متوسط بوده است.

وی با ابراز امیدواری از آینده مجتمع ناشران برای تبدیل به مرکز نشر کتاب قم یادآور شد: باید مجتمع ناشران قم تبلیغات کند تا ناشران حضور بیشتری در آن داشته باشند.

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha