پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مقتئایی

حوزه/ دبیر شورای عالی حوزه های علمیه گفت: شهر قم به عنوان بین المللی ترین شهر ایران و ام القرای جهان اسلام نیازمند برپایی نمایشگاه دائمی با حضور ناشران بین المللی است .

آیت الله مرتضی مقتدایی  عصر امروز در حاشیه بازدید  از چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب حوزه دین در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، اظهارداشت: طی سالهای  اخیر برپایی چنین نمایشگاهی در قم نیاز مبرمی بود که بحمدلله با ابتکار اهالی نشر دینی این مهم چهارمین سال خود را با موفقیت پشت سر می گذارد.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه امروز شهر قم میزبان صدها هزار طلبه داخلی و خارجی از کشورهای مختلف جهان می باشد، افزود: این حجم انبوه محقق حوزه علوم اسلامی و انسانی، باید مسوولان و دست اندرکاران امور فرهنگی را نسبت به گشایش چنین نمایشگاه هایی با موضوعات مختلف علوم اسلامی و انسانی ترغیب کند، چرا که طلاب علوم دينی نيازمند برگزاری چنين نمايشگاه‌هايی هستند.

نائب رئیس جامعه مدرسین با اشاره به اينکه در اين نمايشگاه‌ها زمينه آشنايی هرچه بيشتر طلاب با تازه‌های نشر فراهم می‌شود گفت: در نمايشگاه کتاب حوزه دين فرصت خوبی برای اينکه طلاب بتوانند کتاب‌های مورد نياز خود را فراهم کنند مهيا شده است و این بر غنای علمی شهر می افزاید.

آیت الله مقتدایی بیان داشت: با برگزاری چنين نمايشگاه‌هايی خدمات ارزشمندی به عرصه های مختلف علوم دينی و دانش پژوهان آن می شود و حوزويان از فرصت اين نمايشگاه‌ها بهره‌های خوبی می‌برند.

وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگارخبرگزاری حوزه، مبنی بر نقش نشر دیجیتال در عصر حاضر و مکتوبات گفت: با وجود اينکه در عرصه نشر به صورت ديجيتال اقدامات و فعاليت‌های قابل توجهی  به ویژه در خصوص بهره مفید از زمان صورت گرفته است، ولی هنوز کتاب و متن  به ویژه تحقیق و بررسی متون نقش گرانبهای خود را حفظ کرده است.

وی ادامه داد: اهل تحقيق و پژوهش با متن مانوس هستند و دقت‌هايی که اهل تحقيق در متن دارند در کارهای ديجيتال کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

آيت الله مقتدايي با اشاره به اينکه نمايشگاه کتاب حوزه دين با نوآوري‌هاي خوبي همراه بوده است خاطرنشان کرد: با ارزيابي از روند برگزاري اين دوره از نمايشگاه کتاب حوزه دين، مي‌توان در آينده نسبت به رفع خلأهاي موجود اهتمام داشت.

انتهای پیام   313/17

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha