دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
56

حوزه/ نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به هجمه های فرهنگی دشمن، بر ضرورت ورود روحانیت به عرصه مقابله با جنگ نرم با جهاد علمی و تبلیغی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تبریز، آیت الله مجتهد شبستری، امروز در دیدار مسئولین و روحانیون طرح صالحین استان آذربایجان شرقی، با اشاره به این که طرح صالحین، بستری را برای امور تبلیغی روحانیت فراهم کرده است تا با جنگ نرم دشمن مقابله کنند، اظهار داشت: رویکرد تربیتی این طرح گامی مهم و ارزشمند در عرصه تربیت نیروهای مؤمن، متعهد و ولایت‌مدار برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است،.

وی با بیان این‌که روحانیون فعال در طرح صالحین، جهاد فکری و علمی می‌کنند، خاطرنشان کرد: مربیان باید در کنار تعلیم، توجه ویژه ای به تربیت نسل جوان و پویای جامعه داشته باشند، ضمن این‌که خلوص نیت و دلسوزی برای جوانان ذخیره آخرت خواهد بود.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) با اشاره به این که معلمی شغل انبیاست، افزود: وظیفه اصلی پیامبر اکرم(ص) تزکیه، تربیت و تعلیم مردم بود، بنابراین حرکت در مسیر انبیاء افتخار بزرگی است.

* دو شرط اساسی در حرکت های تبلیغی

وی، "عمل به علم" و "تزکیه نفس" را دو شرط اساسی در پیشبرد حرکت های تبلیغی دانست و تصریح کرد: اگر کسی در حرکت های تبلیغی فاقد این دو شرط باشد، تبلیغ او بی اثر و بی نتیجه خواهد بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطر نشان کرد: مبلغین طرح صالحین باید بدون مطالعه سخنرانی و صحبت نکنند و به مباحثی که تخصص کافی ندارند، ورود پیدا نکنند.

آیت الله مجتهد شبستری در پایان با اشاره به روایتی از حضرت امیرالمومنین(ع) مبنی بر این که «کونوا دعاة الناس بغیر السنتکم» بدین معنی که مردم را به غیر زبانتان و با اعمال و رفتارتان به دین دعوت نمایید، افزود:  اثر بخشی که اعمال و رفتار ما در مردم دارد، زبان  ندارد و باید به این مسئله توجه جدی داشت.

*امنیت و سلامت؛ دو نعمت بزرگ الهی

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، همچنین شب گذشته در دیدار با اعضای مجمع خیرین سلامت استان، اظهار داشت: امنیت و سلامت از بزرگترین نعمت های خداوند است که برای کمک به تحقق آن در آذربایجان شرقی مجمع خیرین سلامت تشکیل شده است.

وی افزود: این مجمع یک نهاد مردمی است، ولی متاسفانه کارها و اهداف آن در استان نهادینه نشده و باید صدا وسیما و رسانه ها برای ترویج اهداف این مجمع در بین مردم، بیشتر همکاری کنند تا نیازهای سلامتی و درمانی استان برطرف شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: دعوت از خیرین سلامت آذری های خارج از کشور نیز برای تامین هزینه های سلامت استان و جامعه مهم است که باید به این مورد هم توجه کرد.

دکتر محمد حسین صومی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز در این دیدار گفت: اهداف و کمک خیرین سلامت باید جهت دار و برای تهیه و تجهیز امکانات مورد نیاز در بیمارستان ها باشد.

*تشکیل شورای بانوان خیر

حجت الاسلام رسول مشهوری، عضو هیات مدیره مجمع خیرین سلامت استان نیز در این دیدار با ارایه گزارشی از عملکرد مجمع، گفت: برگزاری دو همایش برای خیرین سلامت و تشکیل شورای بانوان خیر سلامت استان با 400 نفر عضو برای اولین بار در کشور، از عملکردهای مهم این مجمع است.

وی افزود: ساخت بیمارستان فوق تخصصی کودکان در شهرک خاوران در زمینی به مساحت هشت هکتار و ساخت ساختمان شیخ الرییس 2 درمحوطه بیمارستان طالقانی توسط خیرین استانی و برگزاری همایش خیرین آذری زبان خارج از کشور در اردیبهشت ماه سال آینده در استان از کارهای و اهداف این مجمع است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha