جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
قرآن

حوزه/ معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان شرقی گفت: مراسم افتتاحیه مسابقات سراسری قرآن کریم، 5 اسفندماه با پیام تصویری حضرت آیت الله جوادی آملی برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام احمد نیکنام، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تبریز، از برگزاری سی و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در تبریز خبر داد و اظهار داشت: این مسابقات با حضور قاریان و حافظان برجسته قرآن کریم سراسر کشور از 5 تا 11 اسنفدماه سال جاری در شهر تبریز برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به این که این مسابقات بزرگ ترین همایش فرهنگی قرآنی کشور است که باید تمامی دستگاه های استان برای هرچه بهتر برگزار شدن آن تلاش کنند، ابراز داشت: نباید صرفا به عنوان یک مسابقه به این همایش قرآنی نگاه کرد، بلکه باید تاثیرگذاری گسترده و فرهنگی آن را مدنظر قرار داد.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان شرقی همچنین از اجرای برنامه های جنبی متنوع در ایام برگزاری این مسابقات خبر داد و عنوان کرد: تاکنون بیش از 80 محفل قرآنی در سطح استان برگزار شده که در ایام برگزاری مسابقات نیز برنامه های متنوع فرهنگی قرآنی و مسابقات ویژه شرکت کنندگان و خانواده ها در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به تعداد شرکت کنندگان در این دوره از مسابقات، خاطرنشان کرد: تعداد 470 حافظ و قاری قرآن از سراسر کشور در این دوره از مسابقات شرکت می کنند و در رشته های حفظ، قرائت، ترتیل و مفاهیم به رقابت با یکدیگر خواهند پرداخت.

حجت الاسلام نیکنام  با اعلام این که مسابقات بخش برادران در مصلی و مسابقات بخش خواهران در سالن اجتماعات پتروشیمی برگزار می شود، افزود: تلاوت ها و اذان به افق تبریز توسط قاریان برجسته شرکت کننده در این دوره از مسابقات به صورت زنده از شبکه استانی سیمای آذربایجان شرقی پخش خواهد شد.

وی ادامه داد: شبکه های قرآن و معارف سیما و شبکه شما، شبکه الکوثر و العالم نیز در ایام برگزاری مسابقات اقدام به پخش برنامه های متنوع می کنند.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: این مسابقات برای اولین بار به صورت آنلاین از طریق فضای مجازی پخش می شود که امکان آرشیو آن نیز وجود دارد و علاقه مندان می توانند در سال های آینده نیز از آن استفاده کنند.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان شرقی در ادامه تصریح کرد: کاروان قرآنی نور جهت شرکت علاقمندان در این دوره از مسابقات، از شهرستان های استان راه اندازی می شود.

وی افزود: روزانه 700 دانش آموز در این مسابقات پذیرش می شوند و امکان حضور برای خانواده ها نیز از طریق دعوت نامه های مختلف و رنگی که تعبیه شده فراهم شده است.

حجت الاسلام نیکنام از حضور نخبگان قرآنی در استان آذربایجان شرقی خبر داد و عنوان کرد: 80 نفر از نخبگان قرآنی از سراسر کشور جهت شرکت در این دوره از مسابقات دعوت شدند که در همین راستا حجت الاسلام قرائتی و حجت الاسلام راستگو  و تنی چند از کارشناسان دیگر جهت اجرای برنامه در ایام برگزاری مسابقات به تبریز سفر می کنند.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان شرقی با اشاره به زمان برگزاری مراسم افتتاحیه این مسابقات، اظهار داشت: مراسم افتتاحیه مسابقات 5 اسفندماه با پیام تصویری حضرت آیت الله جوادی آملی برگزار خواهد شد.

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha