جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت‌الله شبستری

حوزه/ امام جمعه تبریز، تکرار ماجرای اندلس در ایران را مهمترین هدف خواند و گفت: دشمن در اندلس (اسپانیای فعلی) با عملکردی فریبکارانه جوانان را به فساد و تباهی کشاند و ما نباید بگذاریم ماجرای اندلس در ایران تکرار شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از تبریز، آیت الله مجتهد شبستری، دوشنبه شب در جمع نمازگزاران مسجد جامع شادآباد تبریز، اظهار داشت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی و ناکامی مستکبران جهان در حمله نظامی به ایران اسلامی که با درایت حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری و استقامت ملت به دست آمد، دشمنان به جنگ نرم روی آوردند که روز به روز نیز حملات فرهنگی خود را تشدید می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی خاطر نشان کرد: ماهواره مهمترین ابزار جنگ نرم است و دشمنان می خواهند از این طریق تمام ارزش ها، مقدسات و اصول جمهوری اسلامی را زیر سوال برده و تضعیف کنند و به جای آنها ارزش های غربی را جایگزین کنند.

*مسجد؛ پایگاه مقابله با جنگ نرم

وی با تأکید بر این‌که یکی از مهمترین برنامه‌های فرهنگی دشمنان، خالی شدن مساجد است، افزود: مساجد به عنوان پایگاه‌های مقابله با جنگ نرم، نقش تأثیرگذاری در خنثی‌سازی فتنه‌های دشمنان دارند و باید برای جذب بیش از پیش جوانان به مساجد چاره‌اندیشی شود.

آیت الله مجتهد شبستری با اشاره به این که تکرار ماجرای اندلس در ایران، مهمترین هدف دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است، افزودند: دشمن در اندلس (اسپانیای فعلی) با عملکردی هوشمندانه جوانان را به فساد و تباهی کشاند و به تدریج دین و ایمانشان را هدف گرفت و پس از ضعف ایمان و عقیده و سستی اراده، کشورشان را تصرف کرد. ما نباید بگذاریم ماجرای اندلس در ایران تکرار شود.

*ترویج سبک زندگی غربی!

عضو مجلس خبرگان رهبری با ذکر این مطلب که دشمنان می خواهند سبک زندگی غربی را ترویج دهند،  به گزارشی از مجله نیوزویک اشاره کرد و افزود: در آمریکا قبل از پایان تحصیلات متوسطه، نوجوانان معمولا روابط جنسی دارند و بیش از 54 هزار دختر که بین 15 تا 19 سال دارند، باردار می شوند، در دو سال اخیر در هلند تعداد کوکان روسپی از چهار هزار به 15 هزار رسیده اند، در اروپا در هر چهارده دقیقه یک فقره تجاوز به عنف اتفاق می افتد و هرساله ده ها هزار کودک مورد تجاوز قرار می گیرند. این ها نمونه هایی از تمدن غرب است که در آن قبح ناهنجاری ها و اعمال مستهجن از بین رفته و روابط جنسی نامشروع امری کاملا عادی به شمار می آید و می خواهند از طریق ماهواره این ها را ترویج دهند.

*خطرات ماهواره

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) در خصوص توجیه برخی افراد برای استفاده از ماهواره نیز تصریح کرد: بعضی ها توجیه می کنند که اگر ماهواره جهات منفی دارد، جهات مثبتی هم دارد، اما واقعیت امر این است که این ماهواره قابل کنترل نبوده و این توجیه غلطی است. این ماهواره ام الفساد بوده و برنامه های مثبت و مفیدش یک در هزار است و طبق نظر کارشناسان یکی از عوامل ازدیاد طلاق حتی در کشور ما همین ماهواره هاست و هدف دشمنان این است که سرنوشت جوانان به سرنوشت اندلس دچار گردد.

*خیانت به تشیع!

 نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به این که که برخی ها برای ترویج قمه زنی و خرافات، چندین شبکه ماهواره ای دارند، افزود: متاسفانه بعضی از شبکه های ماهواره ای ، شیعه خرافی و قمه زن را تبلیغ می کنند و این طور در خارج منعکس می کنند که شیعه یعنی این، شیعه یعنی وحشی گری و معارفی که شیعه دارد را پخش نمی کنند. این مسئله سبب می شود که شیعه زدایی شده و اختلافاتی بین تشیع و اهل سنت ایجاد گردد.

*اجازه ندهیم خون شهدا پایمال شود

آیت الله مجتهد شبستری ابراز کرد: همان طور که در جنگ نظامی مردم بسیج شدند و مقاومت کردند، ما هم باید در مقابل جنگ نرم و ماهواره عمیقا کار کنیم و مقابله با ماهواره ها و وسیله های شیطانی که ام الفساد بوده و دین، انقلاب و خون شهدا را پایمال می کنند و به خانواده ها لطمه های اساسی می زنند، بزرگترین خدمت است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی تصریح کرد: خطر ماهواره از جنگ نظامی بیشتر است و کار فرهنگی چاره مقابله با آن است؛ بنابراین روحانیون، اساتید و متولیان فرهنگی کشور باید اسلام ناب و آموزه های دینی را با منطق و استدلال معرفی و ترویج نمایند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha