شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
آیت‌الله شبستری

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی گفت: دشمنان خارجی و ایادی داخلی آنان می خواهند بین ملت و رهبری فاصله بیندازند، اما باید بدانند که پیوند بین ملت و رهبری ناگسستنی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، ظهر امروز دوشنبه، در تجمع بزرگ مردمی "میثاق امت با ولایت" که به مناسبت سالروز حماسه هشتم دی مردم تبریز، در مقابل مصلی امام خمینی(ره) این شهر برگزار شد، تصریح کرد: در تاریخ انقلاب اسلامی ایران مشاهده می شود دست معاندان داخلی چه از روی عمد و یا ساده لوحی در دستان اپوزیسیون خارجی قرار می گیرد و تلاش می کنند تا نفس های انقلاب اسلامی را به شماره بیندازند.

وی با اشاره به این که انقلاب اسلامی ایران در جنگ تحمیلی و تحریم ها و فتنه ها شکست نخورد، اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران هیچ وقت زمین نمی خورد و تا ظهور امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) دوام پیدا می کند.

*جدی ترین تهدیه علیه انقلاب

امام جمعه تبریز تاکید کرد: فتنه سال 88 جدی ترین تهدید علیه انقلاب اسلامی ایران بود که پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری زمزمه های آن آغاز شده بود که مملکت را هشت ماه در التهاب قرار داد.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی ادامه داد: دشمنان و معاندان داخلی، پیش از برگزاری انتخابات به مردم القا می کردند که تقلب در انتخابات صورت می گیرد .

آیت الله مجتهدشبستری ادامه داد: کلید سوم فتنه گران، ادعای تقلب در انتخابات بود و مردم را به اردوکشی خیابانی دعوت کرده و علی رغم نصیحت ها دلسوزانه و پدرانه رهبر انقلاب، دست از عناد نکشیدند و اطلاعیه هایی پشت سرهم صادر کردند و مردم را به حضور در خیابان ها دعوت کردند.

وی ادامه داد: فتنه گران در سال 88، به امام و رهبری و ساحت مقدس شامخ ولایت توهین کردند و شعار "نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران" سردادند و بالاتر از آن در روز عاشورا که آسمان ها و زمین برای امام حسین(علیه السلام) گریه می کند، سوت و کف زدند و هلهله کردند و گفتند: «حسین حسین شعارتان شهادت افتخارتان»، یعنی که ما یزیدی هستیم.

امام جمعه تبریز تصریح کرد: این افراد، به عزاداران حسینی حمله کردند و پرچم های مشکی و قرآن ها را سوزاندند و برخی مساجد را تخریب کردند و جسارت را از حد گذراندند.

آیت الله مجتهد شبستری با بیان این که کاسه صبر ملت ایران 2روز بعد از اقدام فتنه گران لبریز شد، ابراز داشت: مردم در نهم دیماه سال 1388 حماسه دیگری آفریدند، مردم تبریز و آذربایجان نیز یک روز زودتر در هشتم دیماه به خیابان ها آمدند و حماسه کم نظیری آفریدند.

*پیام مردم ایران در 9دی 88

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی با اشاره به پیام حماسه نهم دی مردم ایران، خاطرنشان کرد: مردم ایران در این روز به استکبار اعلام کردند که زیر سلطه آنان نخواهند رفت و برای اکثریت مردم روشن شد که دست های خارجی در کار است و صهیونیست و امریکا قبل از انتخابات، توطئه چینی کردند.

امام جمعه تبریز تاکید کرد: دشمنان می خواستند مردم را نسبت به نظام و انقلاب بدبین کنند و بین مسلمانان و ملت ایران تفرقه بیندازند و جنگ داخلی را در داخل کشور ایجاد کنند، همان چیزی که امروزه در سوریه اتفاق افتاده است.

وی با اشاره به اینکه مردم ایران در نهم دیماه سال 88، توطئه دشمنان را نقش برآب کردند، گفت: حماسه نهم دی سال 88 بار دیگر مردمی بودن انقلاب اسلامی را اثبات کرد و نشان داد که انقلاب اسلامی ایران هنوز پویا و زنده است و می تواند توطئه و نقشه دشمنان را شناسایی کند.

*حماسه سازان هنوز در صحنه هستند

امام جمعه تبریز در ادامه با تاکید بر این که حماسه سازان هشتم و نهم دی هنوز در صحنه هستند، اظهار داشت: اگر افرادی بخواهند در گوشه و کنار به مقدسات ما جسارت کنند موج توفنده ای که در نهم دی ماه ایجاد شد دوباره احیا می شود.

آیت الله مجتهد شبستری تاکید کرد: پیام مردم ما این است که دشمنان خارجی و ایادی داخلی آنان می خواهند بین ملت و رهبری فاصله بیندازند اما باید بدانند که پیوند بین ملت و رهبری ناگسستنی است.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی در پایان گفت: به فرض اگر ما با 1+5 به توافق برسیم، ولی ملت ایران چون از آمریکا جنایت و فریب دیده و به آنان اعتماد ندارد، هرگز روابط دیپلماتیک با آمریکا برقرار نمی کنند و دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان نیز بر این مساله تاکید کردند.

پایان پیام/

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha