پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مجتهد شبستری

مراسم گرامیداشت یاد و نام شهیدان آیت الله مدنی، اولین شهید محراب و آیت الله حاج حسین غفاری از یاران حضرت امام(ره) و ۴۰۰ شهید ، در شهرستان آذرشهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری  در مراسم گرامیداشت یاد و نام شهیدان  آیت الله مدنی، اولین شهید محراب و آیت الله حاج حسین غفاری از یاران حضرت امام(ره) و ۴۰۰ شهید ، در شهرستان آذرشهرگفت: این دو عالم درمنطقه آذرشهر قیام کرده و  مصداق تقوا و جهاد هستند.

 وی با اشاره به جریان صدور فتوای مرحوم آیت الله سید محسن حکیم  درباره کافر بودن کمونیست ها و مخالفت بسیاری با این حکم و در ادامه هجرت ایشان به کوفه افزود:اولین فردی که  در این جریان کفن پوش شده بود و یک عده از علما را کفن پوش کرده و به  کوفه رفتند و ایت الله حکیم را به نجف بازگرداندند، آیت الله  مدنی بود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی  اظهار داشت: افرادی چون کسروی و تقی زاده مایه ننگ آذربایجان هستند و مرحوم آیت الله مدنی وقتی در جریان قرار می گیرند که شهید نواب صفوی برای مبارزه با کسروی قصد سفر به ایران را دارد برای تامین خرج سفر وی کتب خود را می فروشد و در اختیار نواب قرار می دهد.

وی در ادامه تاکید کرد:  کسروی همانند وهابی های امروزی مخالف شیعه بود و متاسفانه افرادی  که شناختی نسبت به این شخص ندارند، آن ها را به عنوان مفاخر  آذربایجان معرفی می کنند، این طور آدم ها مایه ننگ هستند، وقتی می‌خواهیم از آذربایجان کسی را معرفی کنیم باید علامه طباطبایی ها وعلامه امینی ها را بشناسانیم و گرامی بداریم.

عضو  مجلس خبرگان رهبری با اشاره به معرفی برخی افراد مسئله دار در یکی از برنامه های هفته نکوداشت تبریز اظهار داشت:من  به ایشان گفتم که شما باید از مفاخر قرآنی آذربایجان، هیئات حسنی تبریز، علمای اعلام آذربایجان یاد کنید نه اینکه تبریز را با افراد مجهول‌الحال معرفی کنیم.

 وی در ادامه با اشاره به فتنه ۸۸ تصریح کرد:تخلف در انتخابات  بهانه ای بود برای براندازی نظام و برادر کشی  که در 9 دی که روز بصیرت است فتنه‌گران را هم کوبید و بر همین اساس۹دی  یوم الله است.

آیت الله مجتهد شبستری در پایان تاکید کرد:آمریکا و ایادی آن باید بدانند که اگر دوباره بخواهند تحرکی در این مملکت انجام دهند، این مردم  با حضور در صحنه اجازه نمی دهند فتنه گران کوچکترین حرکتی بکنند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha